خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/15 - 19:06
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عباسپور در گفت و گو با خانه ملت:

بررسی اجرای قانون مدارس غیردولتی در کمیسیون آموزش و تحقیقات

**رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون قانون مدارس غیر دولتی که 2 سال پیش مصوب شد اما هنوز اجرا نشده، مورد بررسی قرار گرفت.

"علی عباسپور تهرانی" نماینده تهران در مجلس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه اجرای قانون مدارس غیردولتی در دستور کار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس قرار داشت، گفت: در جلسه امروز رئیس سازمان مدارس غیردولتی و مشارکت های مردمی که در واقع معاون وزیر آموزش و پرورش است و چند معاون وزیر آموزش و پرورش حضور یافتند که قانون مدارس غیردولتی که 2 سال پیش در مجلس تصویب شد؛ اما هنوز اقدام خاصی برای اجرای این قانون صورت نگرفت و آیین نامه های آن هنوز نوشته نشده، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه تاکید شد که قانون مذکور برای حمایت از مدارس غیر دولتی ظرفیت بالایی دارد اما متاسفانه تسهیلاتی که در این قانون برای حمایت از مدارس غیردولتی در نظر گرفته شده هنوز از طرف دولت به آموزش و پرورش داده نشده است. به عنوان مثال هنوز دولت هیچ اعتباری به صندوق حمایت از مدارس غیردولتی اختصاص نداده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات ملجس گفت: در این جلسه عنوان شد که تنها 8 درصد دانش آموزان در طول سال گذشته در مدارس غیردولتی حاضر شدند و اگر تسهیلات و امکانات مدارس غیردولتی اختصاص داده شود آموزش و پرورش آمادگی دارد تا 25 درصد دانش آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل کنند.

عباسپور با بیان اینکه در این جلسه تاکید شد که متاسفانه هنوز آئین نامه های اجرایی این قانون به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ نشده است، گفت: قرار شد تا در بررسی لایحه برنامه پنجم توسعه در کمیسیون تلفیق مجلس نحوه اجرایی شدن این قانون مورد بحث قرار گیرد و تهسیلاتی در زمینه اجرای قانون مذکور و رفع اشکالات در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: حیدری معاون پارلمانی وزارت آموزش و پرورش نیز اعلام کرد که ما طی نامه ای به وزیر علوم پذیرش دانشجو در آموزشکده های فنی و حرفه ای را اعلام کردیم و تاکید داشتیم که چرا ثبت نام از داوطلبان در این آموزشکده ها متوقف شده است.

  • کد خبر : 21281
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار