خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/30 - 20:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
جعفری:

اهداف سازمان ملی جوانان مشخص نیست

**عضو کمیسیون فرهنگی با انتقاد از عملکرد سازمان ملی جوانان و اینکه جایگاه سیاستگذاری یا اجرایی معلوم نیست، گفت: متاسفانه سازمان ملی جوانان اهداف مشخصی برای کار ندارد.

"بهروز جعفری"، ضمن تایید اینکه سازمان ملی جوانان با حجم زیادی از مخاطبان سرکار دارد، به خبرگزاری خانه ملت گفت: ایران از جمله کشورهای جوان دنیا محسوب می شود که اگر تمام مسائل مربوط به حوزه جوانان را برعهده آن می گذاشتیم آن وقت بودجه 39 میلیاردی این سازمان  کفاف نیازهایش را نمی داد؛ اما مشکل این است که سازمان جوانان اهداف مشخصی ندارد.

نماینده مردم سمیرم تاکید کرد: باید ببینیم در اساسنامه این سازمان به چه وظایفی اشاره شده است، اگر مسائلی همچون مسکن اشتغال و ازدواج باشد که تمام این موارد خود متولی دارند و البته نمی توانیم همه اینها را برعهده سازمان بگذاریم.

به گفته جعفری این سازمان باید سراغ سازمان هایی برود که متولی ندارند و آن زمان می بینیم که اتفاقا این سازمان بودجه خوبی در اختیار دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با انتقاد از یکی از برنامه های این سازمان درباره برای افشای سرخوردگی جوانان آمریکا و اختصاص بودجه 100 میلیارد ریالی برای آن تصریح کرد: اگر این امر درست باشد، نحوه هزینه این بودجه درست نیست؛ چرا که با این پول می توان به خیلی از مشکلات جوانان خودمان رسیدگی کنیم.

وی یکی از دلایلی را که برای تاسیس وزارتخانه جوانان مطرح می شود را موضوع پاسخگویی این سازمان به دولت و نظارت دولت بر این سازمان دانست و درباره موضوع تحقیق و تفحص از این سازمان گفت: سوال و تحقیق و تفحص حق نمایندگان است، اما بعید می دانم چنین اقدامی بتواند مفید باشد، چون سرآخر این کار منجر به پرسش هایی از نحوه عملکرد و هزینه بودجه این سازمان خواهد بود که هر دو ماه یکبار دیوان محاسبات آن را به مجلس ارائه می دهد.

  • کد خبر : 22886
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار