خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/03/30 - 20:27
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در کمیسیون فرهنگی صورت گرفت

الحاق 7 ماده به برنامه پنجم توسعه

**عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: نمایندگان در جلسه امروز کمیسیون به بررسی برخی مواد الحاقی به برنامه پنجم توسعه در حوزه فرهنگ پرداختند.

سید جلال یحیی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه 7 ماده الحاقی در کمیسیون به تصویب رسید، گفت: در ادامه بررسی لوایح برنامه پنجم توسعه کشور، در کمیسیون فرهنگی 7 ماده به برخی مواد برنامه الحاق و تصویب شد.

وی ادامه داد: مقرر شد در مورد شناخت تحولات و افزایش کارایی فرهنگی و ساماندهی این حوزه اقدامات مقتضی صورت گیرد.

نماینده تفت و میبد مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در برنامه پنجم توسعه نهاد مرکز ملی تبلیغات مدنظر گرفته شده است، افزود: در ماده الحاقی به این لایحه مقرر شد نهاد مرکز ملی تبلیغات با هماهنگی شورای حوزه علمیه قم امور تبلیغات دینی را ساماندهی کند.

این نماینده مجلس گفت: دولت موکلف شد تا پایان سال اول برنامه پنجم توسعه، اعتبار کافی برای امنیت شغلی هنرمندان، پدیدآوران هنری و مطبوعات مد نظر بگیرد؛ همچنین در جهت حمایت از اقشار فرهنگی -هنری صندوق بیمه بیکاری  تشکیل دهد؛ تا در صورت از دست دادن شغل این بیمه از آنها حمایت کند.

وی ادامه داد: در ارتباط با توسعه و ارتقا ورزش، طبق مصوبه کمیسیون سهم بخش خصوصی و غیر دولتی حداقل به 50 درصد افزایش یافت، همچنین  100 درصد تامین منابع ورزشی بر عهده بخش غیر دولتی قرار گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی افزود: وزارت آموزش و پرورش، علوم و تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موکلف شدند ورزش صبحگاهی و ورزش همگانی را در مدارس گسترش دهد.

وی با بیان اینکه جایگاه خانواده و ارتقا کارکرد آن در سند تحکیم خانواده اهمیت ویژه‌ای دارد، گفت:  دولت موکلف شد در راستای این سند، ازدواج آسان را تسریع بخشد و خدمات مشاوره در جهت توانمندی و آسیب شناسی نهاد خانواده را تا پایان سال اول برنامه پنجم توسعه، ارائه کند.

وی ادامه داد: در این ماده الحاقی طرح عفاف و حجاب نیز مد نظر گرفته شد.

یحیی‌زاده با بیان اینکه پیشنهاد نهایی جلسه امروز درباره ورزش بود، اظهار داشت: مقرر شد تا پایان برنامه پنجم توسعه  120 سانتیمتر به سرانه ورزشی افزوده شود.

وی تاکید کرد: در این افزایش اولویت زمانی و سهم 60 درصدی به مناطق محروم داده شد.

  • کد خبر : 19747
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار