خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/23 - 13:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نیره اخوان‌بیطرف توضیح داد:

اشتغال، وام و ازدواج، مشکلات مردم در اصفهان

**رسیدگی به مشکلات روزمره مردم از عمده‌ترین مواردی است که توسط نمایندگان اصفهان به آنها اشاره می‌شود.

"نیره اخوان بیطرف" نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز رسیدگی به مشکلات مردم را از اصلی‌ترین اولویت‌های کاری خود می‌داند؛ مشکلاتی که در اصل ثابت هستند و فقط مراجعان تغییر می‌کنند.

وی در گفتگو با هفته نامه جام اصفهان می‌گوید: هر هفته روزهای جمعه از ساعت 6 تا 10 صبح مردم به ما مراجعه می‌کنند که مشکلات متنوعی دارند. یکی از اصلی‌ترین این موارد بحث اشتغال است.

اخوان بیطرف درباره چگونگی رفع مشکل اشتغال شهروندان می‌گوید: حل مشکل بیکاری شهروندان موردی است، کاری هم که ما انجام می‌دهیم این است که به اداره‌هایی که خود افراد می‌خواهند در آنجا مشغول به کار شوند و می‌دانند که نیرو احتیاج دارد معرفی نامه می‌دهیم.

وی درباره دیگر مسائل مطرح شده از جانب مردم می‌گوید: افراد دیگری هم هستند که احتیاج به وام دارند، ما هم با هماهنگی که با تعدادی از صندوق‌های قرض‌الحسنه و بانک‌ها داشته ایم، برایشان معرفی نامه وام قرض الحسنه می‌دهیم تا بتوانند وام بگیرند. بخش دیگری از خانواده‌ها نیز برای تهیه جهیزیه مشکل دارند و به ما مراجعه می‌کنند. البته در این زمینه ما پس از استعلام از متقاضیان مبنی بر مراجعه به نهادهایی چون کمیته امداد، ستاد جهیزیه یا خیریه‌ها، اگر جواب آنها منفی باشد این افراد را به یکی از نهادهای یاد شده معرفی می‌کنیم تا بتوانند برای تهیه جهیزیه اقدام کنند.

نماینده مردم اصفهان گروه دیگر از مراجعه کنندگان را آنهایی می‌داند که برای مشکلات قضایی به نمایندگان مراجعه می‌کنند.

اخوان بیطرف در این ارتباط می‌گوید: خانواده‌هایی هستند که احساس می‌کنند در موارد قضایی حقشان پایمال شده است. آنها به ما مراجعه می‌کنند و ما از تهران برای اعمال ماده 18 با نهادهای قضایی نامه‌نگاری می‌کنیم. در اصفهان هم اگر موردی باشد با توجه به کار انجام شده برای دادستانی اصفهان نامه می‌نویسیم و تقاضای رسیدگی می‌کنیم.

  • کد خبر : 21834
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار