خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/07 - 08:09
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نماینده گرگان:

اشتغال در گلستان نگاه ویژه‌ای می‌طلبد

**"علی طاهری" با بیان اینکه قانون منابع و مصارف در استان گلستان جلوی ارائه تسهیلات بانکی برای اشتغال را می گیرد، از دولت خواست تا به ایجاد خط اعتباری به گلستان نگاه ویژه ای داشته باشد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت، درباره اینکه مجلس چگونه می تواند در حل معضل بیکاری در کنار دیگر نهادها قرار بگیرد به خبرنگار خانه ملت گفت: مجلس می تواند با تسهیل در امر قانون گذاری است و همچنین تقویت بخش نظارت و توجه به بخش قوانین حوزه خصوصی سازی و توسعه بخش تعاون تاحدی مشکل بیکاری را در کشور مدیریت کند.

علی طاهری درباره مشکل بیکاری در استان گلستان تاکید کرد: به استناد قانون منابع و مصارف، بانک ها به میزانی که توان جذب سرمایه دارند به همان میزان باید وام واگذار کنند، اما این نکته را نباید فراموش کرد که در استان هایی مانند گلستان که صنعتی نیستند بانک ها نمی توانند وجه زیادی جذب کنند و به طبع نمی توانند وام بدهند.

به گفته نماینده مردم گرگان راه حل این مشکل این است که دولت استان گلستان را ویژه ببینید و این قانون بانکی را در این استان اعمال نکند و نمایندگان استان گلستان در جلسه های متعددی که با بانک مرکزی داشته اند امیدوارند خطی اعتباری بتواند در این استان شکل گیرد تا تسهیلات بدهد.

طاهری بنگاه های زودبازده را برای حل مشکل بیکاری در کشور همچون یک نوع مسکن دانست و گفت: این برنامه ها سرمایه گذاری دراز مدت محسوب نمی شود و نمی تواند مشکل را به طور کامل حل کند کند؛ چرا که اشتغال مولد و پایدار به وجود نمی آورد.

  • کد خبر : 20302
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار