خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/27 - 16:02
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نماینده خمینی‌شهر:

استفاده شهروندان از پمپ موجب افت فشار آب شد

**استفاده شهروندان از پمپ برای جبران افت فشار آب موجب شد تا آبرسانی به دیگر شهروندان با مشکل روبه‌رو شود که این مشکل با تمهیدات در نظر گرفته شده تا حدودی بر طرف شده‌است.

"سیدمحمد جواد ابطحی" نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان این موضوع به هفته نامه جام اصفهان گفت: به دلیل مصرف زیاد آب و همچنین افزایش جمعیت از 30 هزار نفر به 300 هزار نفر موجب شد تا در چند روز هوای گرم هفته گذشته افت فشار آب را داشته باشیم که البته با همکاری مردم و صرفه جویی آنها مشکل تا اندازه‌ای حل شده است. مسئولان سازمان آب هم تدابیری انجام داده‌اند.

وی درباره علت این افت فشار آب افزود: بعضی از مشترکان پمپ گذاشته‌اند تا فشار پایین آب مصرفی خود را جبران‌کنند که این مسئله موجب بروز مشکل برای همسایگان پایین دستی آنها شده است. تدبیر مسئولان سازمان آب نیز این بوده که اجازه ندادند تا منبع آب منظریه خالی شود. البته پارسال هم همین مشکل را داشتیم و قرار شد بعضی از مناطقی که افت فشار داشتند را با لوله‌های جدید، تأمین آب کنند تا مشکل حل شود.

ابطحی در ادامه به مسئله آبرسانی به باغات و راه حل در نظر گرفته شده برای آن اشاره‌کرد و افزود: مشکل آب باغات با حس مسئولیت پذیری مسئولان سازمان آب که اعتباری برای آبرسانی با تانکر در نظر گرفتند، حل شد. جلسه‌ای هم با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان درباره گلخانه قرطمان داشتیم که قرار بود یک میلیارد تومان برای احداث، اعتبار و تسهیلات بدهند که جزو پروژه‌های مصوب سفر رئیس‌جمهور به استان است.

نماینده خمینی شهر درباره این موضوع نیز خاطر نشان کرد: متأسفانه بنا به دلایلی که مبهم است معاون استاندار و کارشناسان اعلام کرده‌اند که چون ضریب شاخص شهرستان کافی نیست مبلغ 450 میلیون تومان از یک میلیارد توامن اعتبار تخصیص داده می‌شود. البته در جلسه با رئیس اداره جهاد کشاورزی تمهیداتی در نظر گرفته شد که این پروژه تا سقف اعتبار700 میلیون تومان به مناقصه گذاشته شود و با راه‌اندازی فاز اول آن فارغ التحصیلان رشته کشاورزی شهرستان بتوانند در آنجا مشغول به کار شوند.

وی در ادامه به پروژه بیمارستان منظریه اشاره‌کرد و افزود: این بیمارستان 2500 متر مربع افزایش بنا داشته است که قبلاً 500 متر عنوان شده بود. این بیمارستان برق 50 آمپر هم می‌خواهد و البته اداره برق هم هزینه بالایی را برای این موضوع از پیمانکار طلب کرده است. برای رفع این مشکل مذاکراتی با مسئولان وزارت نیرو داشته‌ایم تا به امید خدا این مشکل هم حل شود تا به بهانه نداشتن برق، کار احداث بیمارستان عقب نیفتد.

ابطحی در ادامه با اشاره به مراحل پایانی عملیات اجرایی این بیمارستان یادآور شد: نقشه‌های اصلاح شده بیمارستان 21 تیرماه برای تأیید به وزارت بهداشت داده شده است و تنها بهانه توقف کار بیمارستان در حال حاضر نداشتن برق است. البته پیش از این وزارت بهداشت اصرار داشت بعضی اصلاحات در بنای بیمارستان به وجود بیاید که اعمال شدند.

نماینده مردم خمینی‌شهر به نگرانی خانواده‌های دانش آموزان از بابت تغییر مدیر آموزش و پرورش این شهرستان اشاره کرده و گفت: این مورد نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده است که این موارد را به دفتر ما نیز اعلام کرده‌اند. همچنین دریافت پول از شهروندان که توسط مدیران بعضی از واحدهای آموزشی صورت گرفته است به ما گزارش شده که امیدواریم مسئولان آموزشی استان مانع از این کار شوند.

  • کد خبر : 22348
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار