خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/03/30 - 10:37
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عسکر جلالیان:

از تحریم‌ها فقط ایران متضرر نمی‌شود

**نماینده مردم دیر و کنگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قطعنامه‌ اخیر شورای امنیت سازمان ملل گفت: قطعنامه‌های به این شکل تأثیر چندانی بر اقتصاد ایران نخواهد گذاشت، اما از آنجایی که امروزه اقتصاد کشورهای مختلف دنیا زنجیروار به یکدیگر گره خورده نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم روابطمان با سایر کشورها متأثر نشود.

"عسکر جلالیان" در گفتگو با هفته نامه خلیج فارس بوشهر خاطرنشان کرد: تأثیری که اقتصاد ایران از این قطعنامه می‌گیرد به اقتصاد سایر کشورهای در ارتباط با ایران نیز تأثیر می‌گذارد و همین الان هم بر اثر این تحریم، هزینه حمل بار در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس چندین برابر شده است و اقتصاد آنها را متأثر کرده است.

وی رفتار کشور آمریکا برای جمع‌آوری رأی علیه ایران را گدایی رأی خواند و گفت: آمریکا با گدایی علیه ایران رأی جمع کرد اما با این روش نمی‌تواند برای همیشه کشورها را برای ستیز با ایران قانع نگه دارد.

جلالیان تصریح کرد: در صحنه بین‌الملل هیچ کشوری نمی‌تواند برای همیشه دوست‌ یا دشمن باقی بماند.

دو سوم برنامه پنجم توسعه تغییر کرده است

نماینده مردم دیر و کنگان و عضو کمیسیون انرژی از پیشروی روند بررسی بندهای برنامه‌ پنجم توسعه در مجلس خبر داد و گفت: نمایندگان در حال بررسی موارد ارجاعی برنامه هستند اما قریب به دوسوم برنامه تغییر کرده است.

جلالیان افزود: برای اینکه این برنامه بتواند رضایت نمایندگان را جلب کند ناچار به تغییرات عمده‌ای در آن شده‌ایم.

وی در خصوص بندهای مورد بررسی در کمیسیون انرژی گفت: در حوزه انرژی، در بخش انرژی اتمی فقط سه بند مختصر آورده شده که بسیار ضعیف و ناکارآمد و کم‌وزن است که پیشنهاد حذف آنها و جایگزین کردن آن را مطرح کردیم.

مصوبات استانی در حد کاغذ باقی‌مانده است

جلالیان با اشاره به نزدیک بودن دور جدید سفرهای استانی گفت: مصوبات سفر دوم رئیس‌جمهور به استان بوشهر بسیار وزین و گرانقیمت بودند اما در حد کاغذ باقی‌مانده است.

نماینده دیر و کنگان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در مورد چند مصوبه سؤال‌هایی را نیز از هیأت دولت مطرح کردیم که امیدواریم در چند ماه پیش‌رو ترتیب اثر داده شود.

وی به چند نمونه از مهمترین مصوبات اجرا نشده اشاره کرد و گفت: به مسئله آب شهرستان جم و کوثر رسیدگی شده و اجرای طرح آبخیزداری به خصوص در شهرستان جم که در صورت اجرایی شدن 4 شهرستان دیگر را پوشش می‌داد، با سرمایه حدود 30میلیارد تومان، نیز عملیاتی نشده است.

عضو کمیسیون انرژی خاطرنشان کرد: یک بیمارستان در عسلویه با پیشرفت 80درصدی به حال خود رها شده و عملیات اجرایی آن ماه‌هاست بدون هیچ دلیلی متوقف شده است که از وزیر بهداشت در این خصوص در کمیسیون جواب خواستیم که قول شروع مجدد ساخت بیمارستان را داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: طرح بیمارستان شهرستان دیر نیز جزو مصوبات مهمی بوده که اجرایی نشده است.

قطعی شدن راه‌اندازی واحد بین‌المللی دانشگاه خلیج فارس در کنگان

نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی گفت: از استاندار محترم بوشهر درخواست می‌کنم زمینه‌های لازم برای حضور دفاتر مرکزی برخی شرکت‌ها از تهران به استان بوشهر را به طور جدی پیگیری کند.

عسکر جلالیان با بیان این مطلب افزود: حدود دو سال پیش، هیأت دولت مصوبه‌ای را گذرانده مبنی بر این که تمامی شرکت‌هایی که در تهران دفتر مرکزی دارند ولی در آن جا هیچ گونه کار عملیاتی انجام نمی‌دهند باید از تهران خارج شده و به مناطق عملیاتی خود منتقل شوند.

وی با اشاره به اهمیت این مصوبه، عمده‌ترین مزایای آن را حضور شرکت‌ها در محل فعالیتشان و برون رفت از مشکلات خاص ترافیکی تهران عنوان کرد.

این نماینده مجلس با بیان این که متأسفانه از دو سال پیش تاکنون این مصوبه اجرا نشده است افزود: هم اکنون دولت درصدد است تا این مصوبه را به طور جدی اجرایی کند.

نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پتانسیل‌های بسیار خوب استان اظهار داشت: وجود ظرفیت‌های ارزشمندی همچون نفت، گاز، پایانه‌ها، شیلات و گمرک، استان بوشهر را در موقعیت بسیار طلایی و خاص قرار داده و باید تلاش کرد با انتقال برخی از دفاتر مرکزی به استان، از این ظرفیت‌ها به درستی بهره مند شویم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که هم اکنون استان پتانسیل پذیرش چه شرکت‌هایی را دارد اظهار داشت: شرکت‌های مرتبط با شرکت ملی گاز، شرکت ملی نفت، برخی از شرکت‌های وابسته به شرکت پالایش و پخش و همچنین بعضی از شرکت‌های وابسته به بندر می‌توانند در بوشهر حضور یافته و دفاترشان را در استان مستقر کنند.

جلالیان با پراهمیت دانستن تلاش‌های مدیران ارشد استان در انتقال و استقرار این دفاتر به استان بوشهر ابراز داشت: مدیریت ارشد استان باید پیشقدم شده و رایزنی‌های لازم را انجام دهد و بسترهای لازم برای حضور این شرکت‌ها در محدوده استان بوشهر را فراهم کند.

وی ادامه داد: طبیعی است که این شرکت‌ها برای حضور در استان نیاز به انجام زیرساخت‌هایی از جمله مکان مناسب و ساختمان دارند و اگر همکاری سایر ادارات با آنها نباشد آنها نمی‌توانند در استان بوشهر مستقر شوند.

نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس خواستار عنایت استاندار به این مهم شد و افزود: بنده به عنوان نماینده مردم استان، از استاندار محترم درخواست دارم که این موضوع را که یکی از حقوق بحق مردم و یکی از مطالبات آنان است، دنبال کند و شرایط را برای حضور این شرکت‌ها فراهم نماید تا این که هرچه سریع‌تر در استان بوشهر مستقر شوند.

وی در خصوص منافعی که حضور این شرکت‌ها در استان بوشهر بر جای می‌گذارد ابراز داشت: استقرار این شرکت‌ها در مناطق عملیاتی خود منافع زیادی را عاید استان خواهد کرد.

جلالیان تصریح کرد: اولین و ساده‌ترین منفعت این استقرار، ایجاد ساختمان‌های مناسب و همچنین ایجاد کادر اداری مناسب می‌باشد.

وی ادامه داد: حضور این دفاتر در استان بوشهر می‌تواند به اشتغال استان کمک کند وساختمان‌های احداث شده توسط این شرکت‌ها به نوعی به شهرسازی ما کمک خواهد کرد.

نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس با اشاره به گردش پول این شرکت‌ها در بانک‌ها گفت: از مهم‌ترین فواید حضور این شرکت‌ها در محدوده استان، گردش مالی آنان در بانک‌ها بوده که به بالا رفتن گردش مالی بانک‌های بوشهر منجر می‌شود.

جلالیان ابراز داشت: زمانی که بانک‌های استان بوشهر گردش مالی مناسب داشته باشند می‌توانند تسهیلات بیشتری در اختیار شهروندان قرار دهند که موجب رونق اقتصادی منطقه می‌گردد.

  • کد خبر : 19637
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار