خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/25 - 14:29
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عسگرجلالیان:

آمارهای اشتغال نیروهای بومی صحت ندارد

**نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی در خصوص پیگیری خود در خصوص اشتغال نیروهای بومی در زیرمجموعه‌های وزارت نفت، از وزیر نفت توضیح خواست.

"عسگر جلالیان" در گفتگو با نشریه نصیر بوشهر گفت: آمارهایی که زیرمجموعه‌های وزارت نفت مبنی بر استخدام نیروهای بومی در بوشهر ارائه داده‌اند صحت نداشته و اشتغال 50 درصد از نیروهای بومی در این مجموعه‌ها در حد کاغذ باقی مانده است. در این خصوص از وزیر خواستم تا پاسخگو باشد.

وی به سؤال دیگر خود از وزیر نفت مبنی بر اجرایی نشدن مصوبات دور اول و دوم سفرهای استانی رئیس‌جمهور که در حیطه تعهدات وزارت نفت بوده است اشاره کرد و گفت: اتصال خط ریلی بوشهر به شبکه اصلی ریلی کشور، اتصال شبکه آب شهرستان جم به شبکه آب کوثر از مهم‌ترین این تعهدات بوده است که در خصوص آب شهرستان جم اگر این مهم زودتر اجرایی نشود با توجه به اینکه وزارت نیرو هم این منطقه را دارای وضعیت ویژه اعلام کرده، با بحران جدی مواجه خواهیم بود و باید عزای عمومی اعلام کنیم.

جلالیان خاطرنشان کرد: احداث راه ارتباطی دیّر به بوشهر که مورد استفاده پارس جنوبی به پارس شمالی است نیز از مصوبات بسیار مهم در حیطه کاری وزارت نفت است که اجرایی نشده است.

نماینده مردم بوشهر افزود: مصوبه طرح بندر جامع که دورنمای لازم را برای استان فراهم خواهد آورد تا خدمات صادرات و واردات پارس جنوبی و شمالی را پوشش دهد، در دیّر پیش‌بینی و مکان‌یابی شده اما در این خصوص نیز کاری صورت نگرفته است.

قول منابع طبیعی برای واگذاری زمین به کشاورزان

جلالیان از پیگیری‌های خود جهت رفع مشکل واگذاری زمین به کشاورزان خبر داد و گفت: جلسه‌ای با منابع طبیعی استان و مدیران استان داشتیم که پیرو آن خواستار شدیم واگذاری زمین به کشاورزان را از زمین‌خواری منفک کرده و در مورد واگذاری متراژهای یک تا 100 هکتار به کشاورزان حساسیت به خرج نداده و این کار صورت گیرد.

نماینده بوشهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: واگذاری زمین به کشاورزان باعث می‌شود آنها برای کار بر روی زمین انگیزه پیدا کنند.

وی ادامه داد: خواهش کردیم بین مردمی که زمین‌های قومی و قبیله‌ای خودشان را برای کار کشاورزی تصرف کرده‌اند و زمین‌خواران تفاوت قائل شوند که در غیر این صورت کشاورزان در استان انگیزه خود را از دست داده و این مسئله بیکاری و مهاجرت آنها به شهرها را به همراه خواهد داشت که تبعات خودش را دارد.

افتتاح دانشگاه دولتی در جم

جلالیان همچنین از افتتاح یک دانشگاه دولتی در شهرستان جم خبر داد و گفت: این مژده را به مردم جم می‌دهم که نام دانشکده فنی و مهندسی جم از امسال وارد دفترچه کنکور شده است و از مهرماه، سال تحصیلی آینده فعالیت آن شروع خواهد شد.

وی تصریح کرد: این دانشکده در شروع در دو رشته دانشجو می‌پذیرد.

با افزایش تولید داخلی برای تأمین سوخت هواپیما مشکل نخواهیم داشت

جلالیان نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی درخصوص تحریم‌های جدید آمریکا مبنی بر ممنوعیت فروش سوخت هواپیما به ایران گفت: این مصوبه یک حرکت سیاسی علیه ایران است که تازگی ندارد.

وی ادامه داد: پیش از این نیز تحریم‌های زیادی علیه ایران اعمال شده است که با ارتباطاتی که در دنیای امروز داریم، در حال حاضر وزارت نفت در حال پیگیری برای جبران این تحریم است تا برای پروازهای کشور مشکلی پیش نیاید.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: با تدابیر وزارت نفت برای ایجاد خط‌های جدید افزایش ظرفیت تولید بنزین و تبدیل آن به سوخت هواپیما مشکلی نخواهیم داشت و من به عنوان عضو کمیسیون انرژی، نسبت به این موضوع خوشبین هستم.

ضرورت انتقال دفاتر نفتی به بوشهر

جلالیان در خصوص اولویت بوشهر برای انتقال دفاتر نفتی به این استان گفت: با توجه به اینکه بالغ بر 90 درصد نفت کشور از استان بوشهر صادر می‌شود و با توجه به حجم کار عملیاتی که در حوزه نفت در این استان صورت می‌گیرد، برای کاهش هزینه‌های کاری و همچنین افزایش سرعت در اعمال تصمیم‌های آنی و لحظه‌ای، انتقال دفاتر به این استان برای شرکت‌ها بسیار کارآیی دارد.

وی ادامه داد: از طرفی استعداد پارس جنوبی، پارس شمالی و پالایشگاه فجر جم با ظرفیت 10 میلیون متر مکعب گاز، از مواردی است که مشخص می‌کند باید مجموعه‌های عملیاتی مرتبط با شرکت گاز هر چه زودتر به بوشهر منتقل شوند، همان‌طور که مصوبه هیأت وزیران نیز بر طبق انتقال به مناطق عملیاتی است. سازمان شیلات نیز از دیگر شرکت‌هایی است که پیشنهاد انتقال آن به استان را داده‌ایم چون بوشهر بزرگ‌ترین بندر کشور است و بسترها برای این انتقال فراهم است، ضمن اینکه استاندار نیز برای این انتقال اعلام آمادگی کرده و من نیز به عنوان نماینده استان این آمادگی را اعلام می‌کنم.

  • کد خبر : 22025
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار