خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/13 - 18:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
مسعودی ریحان خبر داد:

آمار وزارت بهداشت برای پذیرش دانشجو واقعی نیست

**نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: در جلسه امروز کمیسیون، معاونان آموزشی وزرای علوم، تحقیقات و فنآوری و بهداشت، درمان و آموزش به همراه رییس سازمان سنجش کشور حضور داشتند.

"غلامحسین مسعودی ریحان" نماینده مردم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه رییس سازمان سنجش گزارشی از برگزاری کنکور ارائه کرد، تاکید کرد: محمد حسین سرورالدین با حضور در کمیسیون، گزارشی از نحوه اجرا کنکور سال 89 و ظرفیت دانشگاه‌ها ارائه کرد.

وی ادامه داد: معاون آموزشی وزرات بهداشت، درمان و آموزش آمار و ارقامی از ظرفیت رشته‌های پزشکی ارائه کرد که با اعداد و ارقام در دست نمایندگان کمیسیون مغایرت داشت.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به اینکه ارقام ارائه شده بیش از آمار واقعی بود، افزود: امسال در رشته داروسازی رشد منفی داشتیم در حالی که معاون آموزشی این وزراتخانه آماری مخالف این موضوع ارائه کرد.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان در خواست شفاف‌سازی در رابطه با اعلام ظرفیت‌ها داشتند، گفت: در نهایت اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات درخواست ارائه آمار از وزیر بهداشت، درمان و آموزش را داشتند.

مسعودی ریحان با بیان اینکه بررسی حذف کنکور در دستورکار امروز کمیسیون قرار گرفته بود، تاکید کرد: با وجود اینکه طبق قانون مقرر شده است سال جاری 15درصد جذب دانشجو بدون کنکور صورت گیرد اما همچنان زیرساخت‌های این اقدام فراهم نشده است.

وی با بیان اینکه عملیاتی شدن حذف کنکور در کمیسیون بررسی شد، ادامه داد: مقرر شد کارگروه ویژه حذف کنکور به سرعت کار خود را آغاز کند تا دغدغه خانواده‌ها، داوطلبان و دانشجویان کاهش یابد.

نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات در نهایت خاطر نشان کرد: برخی اعضای کمیسیون جهت شرکت در جلسه با ابوترابی عضو هیات رییسه مجلس و کمیسیون تلفیق، در کمیسیون آموزش و تحقیقات حضور نداشتند.

  • کد خبر : 21005
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار