خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/11 - 20:03
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سیداحمد آوایی:

5 درصد مصوبات سفرهای استانی در دزفول اجرا شده است

**نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی از اجرایی شدن تنها 5 درصد از مصوبات سفرهای استانی دولت در حوزه انتخابیه‌اش خبرداد.

"سیداحمد آوایی" در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت، با ارائه گزارشی از میزان اجرای مصوبات سفرهای استانی دولت در حوزه انتخابیه اش، گفت: با اینکه به اصل سفرهای استانی احترام می گذارم و آن را ابتکار عمل خوبی می دانم اما باید عنوان کنم که متاسفانه در شهر دزفول تنها 5 درصد از مصوبات سفرهای استانی دولت به مرحله اجرا درآمده  است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دلیل اصلی عدم اجرای مصوبات استانی در شهرستان دزفول را بی توجهی و ضعف استاندار خوزستان اعلام کرد و افزود: تاکنون هیچ حرکتی از استاندار برای اجرای مصوبات سفرهای استانی دولت دیده نشده است.

 وی با اشاره به برخی مصوبات دوراول سفرهای استانی دولت درباره دزفول، خاطرنشان کرد: قرار بود براساس مصوبه ای استادیوم شهید مجدیان این شهر بازسازی شود که متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

نماینده دزفول ساخت بیمارستان 96 تختخوابی تامین اجتماعی در حوزه انتخابیه اش به همراه احداث دو سد خاکی را از دیگر مصوبات سفرهای استانی اعلام کرد که هنوز به جزانجام مطالعات مقدماتی اقدام خاصی برای عملیاتی کردن این طرح ها صورت نگرفته است.

آوایی همچنین احداث پل میان رود را که جزو مصوبات دور اول سفرهای استانی بوده است، از دیگر مصوبات اجرا نشده در حوزه انتخابیه اش اعلام کرد و افزود: وضعیت در خصوص این پل همان گونه است که پیش از دولت نهم بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بار دیگر با انتقاد از عملکرد استاندار خوزستان، خاطرنشان کرد: من استاندار خوزستان را مقصر اصلی اجرایی نشدن طرح های مصوب می دانم، چرا که اگر استاندار پیگیر اجرای طرح های مصوب بود تاکنون بخش اعظمی از این طرح ها به مرحله اجرا رسیده بود.

آوایی همچنین در ادامه با اظهار اینکه عدم اجرای مصوبات سفرهای استانی دولت موجبات یاس و ناامیدی مردم را فراهم ساخته است، افزود: هرچند که به اعتقاد من رئیس جمهور وعده هایی که در سفرهای استانی می دهد با هدف حل مشکلات مردم است.

نماینده دزفول براین اساس برای اجرایی شدن طرح های مصوب استانی پیشنهاد کرد که دولت ضمن فشار به استاندار خوزستان برای اجرای طرح ها یک مجموعه ای را تشکیل دهد تا پیگیر مصوبات سفرهای استانی باشند.

وی راه دیگر اجرای مصوبات سفرهای استانی را کاستن از حجم تعداد مصوبات درهر استان اعلام کرد و افزود: به عقیده من تصویب تعداد کمی مصوبه در سفرهای استانی و اجرای آنها، اثر خیلی بهتری نسبت به تصویب مصوبات زیاد دارد که در مرحله اجرا با مشکل مواجه می شوند.

آوایی در عین حال در پایان سخنان با اعلام اینکه هرچند مصوبات سفرهای استانی در شهرما پیشرفت چندانی نداشته، خاطرنشان کرد:با این وجود عقیده دارم که سفرهای استانی برای کل کشور خیر و برکت دارد.

  • کد خبر : 20727
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار