خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/04/30 - 20:38
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عضو کمیسیون تلفیق:

4 ماده دیگر از برنامه پنجم توسعه تصویب شد

**نماینده مردم زابل و زهک در مجلس اظهار داشت: ماده‌های 127، 128، 129 و 130 از لایحه برنامه پنجم توسعه در کمیسیون تلفیق تصویب شد.

"عباسعلی نورا" عضو کمیسیون تلفیق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان این کمیسیون کار خود را از ساعت 14 آغاز کرد، تاکید کرد: کمیسیون امروز ماده‌های مرتبط با آب و کشاورزی را مورد بررسی قرار داد و پس از تبادل نظر 4 ماده تصویب شد.

وی ادامه داد: بر این اساس وزارت نیرو موظف شد آب حجمی مورد نیاز کشاورزان را تحویل دهد.

نورا با اشاره به قانون حق آب تصویب شده در مجلس، گفت: پیش از این مجلس شورای اسلامی قانونی در خصوص حق آب صاحبان و کاربران چاه آب را تصویب کرده بود؛ در برنامه پنجم بار دیگر بر این موضوع تاکید شد و وزارت نیرو موظف به پرداخت و رعایت قانون حق آب شد.

عضو کمیسیون تلفیق افزود: همچنین وزارت نیرو موکلف شد آب مناطق زیر و بالا دست سدها را با کانال کشی تامین کند؛ همچنین از سر ریز سدها جلوگیری کند.

وی ادامه داد: کمیسیون تلفیق با مصوبات جلسه امروز عصر بیشتر به دنبال تفکیک وظایف وزارت نیرو و جهاد کشاورزی در راستای شفاف‌سازی فعالیت‌ آن‌ها بود.

نورا با بیان اینکه کمیسیون تلفیق تا پایان تعطیلات تابستانی تشکیل نخواهد شد، تاکید کرد: امروز آخرین جلسه کمیسیون قبل از تعطیلات بود؛ نمایندگان با بیان اینکه مشکلاتی در حوزه انتخابیه دارند و هفته حوزه انتخابیه در کمیسیون حضور پیدا کردند در خواست تعطیلی کمیسیون تا 23 مرداد را داشتند.

وی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق شنبه 23 مرداد سال جاری اولین پس از تعطیلات تابستانی تشکیل خواهد داشت، تاکید کرد: با توجه به اینکه بررسی ماده‌های برنامه پنجم توسعه به پایان نرسیده است کمیسیون درخواست تمدید مهلت 15 روزه از هیات رییسه مجلس داشت که پس از تعطیلات این مهلت آغاز می‌شود.

  • کد خبر : 22890
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار