خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/08/26 - 14:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
نیک‌بین

کتاب خوب در ایران خوب معرفی نمی‌شود/ لزوم حمایت دولت از ناشران با تامین کاغذ

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما، گفت: آمار مطالعه مردم ایران کم نیست اما معتقدم کتاب خوب در ایران خوب معرفی نمی‌شود

حجت‌الاسلام جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد در برنامه صبحگاهی "یه روز تازه" درباره میزان مطالعه خود در یک روز گفت: من نذر دارم که تا چهل‌سالگی روزی ۵ ساعت کتاب بخوانم و اگر وقت نکنم فردای آن روز روزه می‌گیرم، اما معمولا حداقل روزی دو ساعت در روز را به مطالعه اختصاص می‌دهم.



وی با اشاره به کتاب "مهاجر سرزمین آفتاب" افزود: مطالعه برای من تفریح است و بنده معتقد نیستم که ایرانی‌ها کم کتاب می‌خوانند بله درست است که ما در آمار مطالعه جز سی کشور اول جهان نیستیم اما میزان مطالعه ایرانی‌ها هم بالاست به نظرم در ایران کتاب خوب، خوب معرفی نمی‌شود.



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی طراحی و معرف خوب را در تشویق مردم به مطالعه یک کتاب موثر دانست و گفت: ما در کشور زیاد کتاب چاپ می‌کنیم. وجود هفته‌هایی مانند کتاب و کتابخوانی، نمادسازی است و همانطور که ما کتاب زندگی خود یعنی قرآن را در شب‌های قدر بالای سر می‌گیریم و نمادسازی می‌کنیم؛ مشکل اینجاست که کتاب باید در سر باشد نه بالای سر؛ در آن صورت تفکرها تصحیح می‌شوند.



نماینده مردم کاشمر در مجلس افزود: هزینه کتاب در مقایسه با اقلام دیگر گران نیست اما لازم است دولت در تامین کاغذ فعال باشد، کاغذها را به کتاب های کمک درسی ندهد، بلکه برای چاپ کتاب خوب مصرف کند تا مردم هم با قیمت مناسب کتاب را خریداری و استفاده کنند.



گفتنی است برنامه "یه روز تازه" کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که با اجرای وحید رونقی، فریبا باقری و روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ ‌صبح روی آنتن می‌رود./



پایان پیام

  • کد خبر : 308134
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار