خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/08/06 - 20:19
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
منتظری در تشریح دستور کار کمیسیون فرهنگی مجلس :

پیشنهادات نهاد کتابخانه ها برای اصلاح قانون موجود به کمیسیون ارائه شد/ تلاش برای تقویت بودجه نهاد

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از ارائه پیشنهادات نهاد کتابخانه های کشور برای اصلاح قانون موجود خبر داد و گفت: نمایندگان در نشست با مسئولان مربوطه بر ضرورت استفاده از ظرفیت مردمی برای تقویت تقریب مذاهب اسلامی تاکید کردند.

غلامرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح دستور کار امروز (سه شنبه، 6 آبان ماه) کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، گفت: در نشست امروز  رئیس نهاد کتابخانه های کشور و معاونان ایشان حضور داشتند و گزارشی از عملکرد و کارنامه نهاد ارائه و در ادامه در مورد نقش کمک های مردمی در شکل گیری کتابخانه های سراسر کشور اظهاراتی مطرح شد.



نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: مشکلات پیش روی نهاد کتابخانه ها و اعتبارات و قانون آن مورد بررسی قرار گرفت و مسئولان مربوطه بر این باور بودند که قانون موجود نواقص و کاستی هایی دارد که باید برطرف شود و از سویی منابع موجود هم پاسخگوی سطح نیازهای نهاد و کتابداران نیست و موجبات عدم نارضایتی آن ها را فراهم کرده است.



وی ادامه داد: در نهایت نهاد پیشنهاداتی را برای اصلاح قانون در قالب طرح پیشنهادی به کمیسیون ارائه کرد که کمیسیون آن را مورد بررسی قرار داده و با برگزاری نشست مشترک و اعمال موارد اصلاحی قانون کامل تر وجامع تری را تدوین خواهیم کرد همچنین مقرر شد قانون موجود مورد بررسی قرار گیرد و با همکاری نهاد اصلاحات و پیشنهادات لازم مطرح شود.



نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس یازدهم یادآور شد:  پیشنهاد دوم مبنی بر این بود که رایزنی های لازم برای تقویت منابع مورد نیاز کتابخانه ها و کتاب داران در دستور کار کمیسیون و نهاد قرار گیرد.



منتظری افزود: همچنین در نشست امروز رئیس و معاونان سازمان تقریب مذاهب اسلامی حضور داشتند که در آغاز نشست گزارشی از وضعیت تقریب مذاهب در جهان اسلام ارائه و انتظاراتشان در رابطه با تقریب مذاهب و با بسط و گسترش تقریب مذاهب در مقیاس ملی و بین المللی مطرح و مقرر شد در ادامه نشست های مشترکی را میان کمیته های تخصصی کمیسیون و سازمان برگزار کنیم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: همچنین رئیس سازمان موضوع دانشگاه بین المللی تقریب مذاهب و اهداف و برنامه های آن را مطرح کرد و درخواست شد که مجلس در صحن دیپلماسی پارلمانی از ارتقای این دانشگاه حمایت کند؛ نمایندگان تاکید کردند که نباید در حوزه های کلامی معطوف شوید و باید تلاش کنید از ظرفیت های مختلف مردمی مانند ورزشکاران، هنرمندان و چهره های شاخص ملی برای تقویت بحث های مختلف استفاده کنند البته مقرر شد در نشست های بعدی مباحث تخصصی تر مطرح شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 307094
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار