خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/05/08 - 16:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
عضو کمیسیون آموزش:

وزارت علوم در روند فعالیت مراکز آموزشی اقماری تجدید نظر کند

عضو کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از کیفیت پایین آموزشی در برخی از دانشگاه‌های اقماری، گفت: در شرایطی که بسیاری از دانشگاه ها پذیرش چندانی ندارند، چرا نباید این مراکز آموزشی را تجمیع کرد.

مهرداد ویس کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار    خبرگزاری خانه ملتبا تأکید بر اینکه تعیین تکلیف دانشکده‌های اقماری در وزارت علوم باید هرچه سریع‌‎تر توسط وزارت علوم مشخص شود، اظهار کرد: دانشگاه باید به نحوی باشد که فقط افراد توانمند خروجی آن باشند و اگر خروجی‌ دانشگاه نیروی تربیت شده ضعیف باشد، برای کشور مشکل ایجاد خواهد شد.



نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: وزارت علوم باید در عین حفظ  و در نظر گرفتن حق و حقوق افرادی که در دانشکده‌ها و دانشگاه‌های اقماری هیأت علمی بوده یا فعالیت داشتند این مراکز آموزشی را تعیین تکلیف کند.



عضو شورای سنجش و پذیرش دانشجو تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از این دانشکده‌ها پذیرش چندانی ندارند و با کیفیت پایین آموزشی به کار خود ادامه می‌دهند که در این زمینه نیاز است وزارت علوم تجدید نظر داشته باشد.



وی ادامه داد: این مراکز آموزشی در ترازی که یک دانشگاه باید باشد، قرار ندارند و به همین دلیل نیاز است که وزارت علوم یک بازنگری جدی در خصوص ادامه فعالیت این مراکز دانشگاهی داشته باشد.



عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حتی در برخی از این دانشگاه‌های اقماری مسئله تعارض منافع نیز وجود دارد و افرادی جزو هیأت امنای دانشگاه هستند که سمت دولتی در وزارت علوم دارند./



پایان پیام

  • کد خبر : 301988
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار