خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/04/28 - 13:00
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
حسین زهی:

مدارس خشتی و کپری هنوز در سیستان و بلوچستان وجود دارند/ضرورت اعزام بازرسانی توسط وزیر آموزش و پرورش برای بررسی وضعیت این مدارس

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس یازدهم، بابیان اینکه اغلب مدارس روستایی این استان از جنس خشت و گلی یا کپری هستند از وزیر آموزش و پرورش خواست تا برای اطلاعات دقیق در این مورد بازرسان ویژه‌ای را به این منطقه اعزام کند.

اسماعیل حسین زهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارنظر وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه وجود مدارس خشتی، گلی و کپری در کشور به طور کامل تمام شده است، گفت: وزیر آموزش و پرورش که گفته است مدارس کپری، خشتی و گلی در کشور وجود ندارد آیا از این موضوع هم اطلاع دارد که مدارس اهدایی در مناطق محروم همچون روستاهای استان سیستان و بلوچستان از این جنس هستند؟



برخی کلاس‌های درس روستاهای سیستان و بلوچستان هنوز در چادر برگزار می‌شوند



منتخب مردم خاش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شاید اسامی مدارس استیجاری یا اهدایی از سوی خیرین در روستاهای این منطقه که اغلب سنگی، خشتی و گلی هستند و سند آنها به نام آموزش و پرورش نیست، در لیست مدارس کشور قرار نگرفته‌اند، ضمن اینکه در برخی روستاها مدرسه وجود نداشته و هنوز کلاس‌های درس در چادر برگزار می‌شوند.



وی تصریح کرد: هم‌اکنون جمعیت استان سیستان و بلوچستان یک درصد جمعیت کشور است، اما ساخت و ساز مدارس در این منطقه به گونه‌ای نیست که بتوانیم خود را با سرانه آموزشی در کشور وفق دهیم.



حسین زهی خاطرنشان کرد: آنچه وزیر آموزش و پرورش بدان اشاره کرده است، نشان می‌دهد که مسئولان مربوطه در استان‌ها اطلاعات دقیقی در این رابطه به وزارتخانه ارائه نمی‌دهند، بنابراین لازم است وی بازرسان ویژه‌ای را جهت کسب اطلاعات موثق از وضعیت مدارس به این منطقه اعزام کند.



اقداماتی که باید وزارت آموزش‌وپرورش جهت ارتقا وضعیت مدارس سیستان و بلوچستان انجام دهد



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، با اشاره به مشکلاتی که برای دانش‌آموزانی که در مدارس کپری یا خشتی و گلی تحصیل می‌کنند، ایجاد می‌شود، یادآور شد: اختلاف دما در فصل‌های گرم و سرد سال در این استان بسیار زیاد است به همین دلیل دانش‌آموزان با مشکلات جدی برای حضور در کلاس مواجه هستند. ضمن اینکه کمبود امکانات و وجود ساختمان‌های نامناسب فقط مخصوص روستاهای این منطقه نبوده و مدارس مرکز استان هم با این مشکلات مواجه هستند، کما اینکه اغلب آنها فاقد نمازخانه، سرویس‌های بهداشتی مناسب و سالن ورزشی هستند.



عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش باید از ظرفیت خیرین و امکانات دولتی در جهت ارتقا وضعیت آموزشی و مناسب‌سازی مدارس این استان به ویژه در روستاها استفاده کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 301364
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار