خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/09/05 - 10:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
ذاکر:

غرور رئیس جمهور موجب شده تذکرات نمایندگان را توهین به خود تلقی کند

نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه غرور رئیس جمهور موجب شده تذکرات نمایندگان را توهین به خود تلقی کند، گفت: اگر تذکرات و نطق‌های نمایندگان توهین به رئیس جمهور تلقی شود باید درب مجلس را ببندیم چرا که نمایندگان دیگر نمی‌توانند به وظیفه ذاتی و قانونی خودشان عمل کنند.

سید سلمان ذاکر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اقدام عجیب دولت که طی نامه‌ای به مجلس اظهارات برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی را توهین تلقی کرده است، گفت: این نوع برداشت از تذکرات قانونی و عادی نمایندگان نوعی فردگرایی، انحصار گرایی است. غرور ایشان باعث شده که چنین برداشتی از تذکرات و اظهار نظرهای نمایندگان داشته باشد. مجلس یازدهم بنا به فرموده مقام معظم رهبری قصد دارد با تعامل برادرانه و همراهی امورات را پیش ببرد.



نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: رئیس جمهوری که خود را حقوقدان می‌داند اما تذکرات عادی نمایندگان را توهین به خود تلقی کرده باید مجدداً تعریف توهین را در قانون مطالعه کند، نمایندگان به جایگاه ریاست جمهوری تذکر داده و هیچگاه به شخص ایشان توهین و اهانتی نکرده‌اند، این جایگاه متعلق به مردم است نه ایشان.



نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بنده در تذکری از آقای روحانی درخواست کردم که در جلسه رای اعتماد وزیر صمت حضور داشته باشد. حضور رئیس جمهور در جلسه صحن علنی برای دفاع از وزیر پیشنهادی، موجب تقویت بیشتر وزیر حاضر می‌شد. بنده از این جهت به رئیس جمهور تذکر دادم که برای شان مجلس و وزیر پیشنهادی احترامی قائل نبود لااقل به نامه و جایگاهی که قانون برایش تعیین کرده بود، احترام می‌گذاشت.



وی تصریح کرد: این تذکر نوعی دلسوزی برای ایشان بود تا از خواب غفلت بیدار شود و هیچ غرضی پشت آن نبوده است. عدم حضور ایشان ابتدا به خود رئیس جمهور و سپس به مردم و کشور ضرر می‌رساند چرا که این وزارتخانه ماه‌ها بدون وزیر اداره شده و همین امر موجب افزایش چشمگیر قیمت خودرو و کالای دیگر شد. قیمت‌های امروز نتیجه همان کوتاهی ها است.  اگر این گونه موارد توهین به رئیس جمهور تلقی شود باید درب مجلس را ببندیم چرا که نمایندگان دیگر نمی‌توانند به وظیفه ذاتی و قانونی خودشان عمل کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 308789
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار