خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/06/17 - 13:37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
فرخی عنوان کرد:

ضرورت گزارش به مجلس درباره جلوگیری از اجرایی شدن سند 2030

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس ضمن تشریح سئوال خود از وزیر آموزش و پرورش، گفت: وزیر آموزش و پرورش باید در خصوص جلوگیری از اجرایی شدن سند 2030 به نمایندگان ملت گزارش ارائه دهد.

رسول فرخی میکال در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت در تشریح سئوال خود از وزیر آموزش و پروش، عنوان کرد: این سئوال که توسط هیأت رئیسه مجلس اعلام وصول شد، در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفته است.



نماینده مردم لاهیجان، سیاهکل، آستانه اشرفیه، رودبنه، دیلمان، پیرکوه و بندر کیاشهر در مجلس افزود: اجرای نظام پرداخت‌ها بر اساس تخصص، شایستگی‌ها و عملکردها رقابتی مبتنی بر نظام رتبه‌بندی حرفه‌ای معلمان یکی از محورهای اصلی سئوال از وزیر است.



وی ادامه داد: یکی دیگر از محورهای این سئوال است که باید، ارتقاء جایگاه آموزش و پرورش به مثابه مهم‌ترین نهاد تربیت نیروی انسانی و مولد سرمایه اجتماعی و عهده‌دار اجرای سیاست‌های مصوب و هدایت و نظارت بر آن از مهد کودک تا دانشگاه، نگرش هزینه‌ای به نگرش سرمایه‌ای تبدیل شود.



فرخی یادآور شد: اعمال سیاست مساوی در شیوه جذب نیروها شامل نهضتی‌ها، حق‌التدریس و سرباز معلم‌ها و غیر انتفاعی‌ها  و رسیدگی به وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان نیز دیگر محورهای سئوال از وزیر آموزش و پرورش است.



وی، اهتمام به تربیت و پرورش مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی و تبیین اندیشه امام خمینی (ره) در تمام مقاطع تحصیلی و ارتقاء معرفت و بصیرت افزایی دینی برای رشد و تعالی اخلاقی معلمان، دانش آموزان و حتی تلاش برای ارتقاء خانواده‌ها محور بعدی سئوال از وزیر برشمرد.



این نماینده مردم در مجلس، اعتلای منزلت اجتماعی فرهنگیان و افزایش انگیزه آنان برای خدمات مطلوب، با اقدامات فرهنگی و خدمات رفاهی و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی آن‌ها و جذب نیروی خدماتی برای مدارس از دیگر ضرورت‌‎های آموزش و پرورش دانست.



عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس ضمن تأکید بر اینکه برنامه‌ریزی جذب نیروی آموزش و پرورش در آینده حتما از دانشگاه فرهنگیان صورت پذیرد، گفت: جلوگیری از اجرایی شدن سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش و ارائه گزارش به نمایندگان ملت محور پایانی سئوال از وزیر آموزش و پرورش است که باید در صحن علنی مجلس به تک تک این پاسخ شفاف و روشن ارائه شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 304089
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار