خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/05/20 - 16:47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
سخنگوی کمیسیون آموزش خبر داد

صرفه جویی 6 هزار میلیارد تومانی آموزش و پرورش با فعالیت مدارس غیردولتی

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: اگر قرار بود، آموزش و پرورش حقوق و مزایای پرسنل مدارس غیردولتی را بپردازد باید مبلغ 6 هزار میلیارد تومان برای این بخش بودجه اختصاص می‌داد.

احمدحسین  فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت با تأکید بر اینکه سیاست دولت حمایت و توسعه مدارس غیر انتفاعی است، تصریح کرد: ضرورت دارد مشکلات معلمان و شاغلان در مدارس غیرانتفاعی هرچه سریع‌تر برطرف شود.



نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس آمار وزارت آموزش و پرورش، در حاضر مدارس غیردولتی  11 درصد مدارس کل کشور را تشکیل می‌دهند که اگر قرار بود دولت حقوق پرسنل و معلمان مدارس غیرانتفاعی را پرداخت کند، باید 6 هزار میلیارد تومان در سال بودجه به این حوزه اختصاص می‌داد.



وی تأکید کرد: بنابراین آموزش و پرورش به دنبال این است که ضمن ارتقای نظارت‌ها بر مدارس غیر دولتی، مانعی برای رشد و توسعه این مدارس در نظر نگیرد.



سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: مجلس نیز معتقد است فعالیت این مدارس باید در چارچوب قانون و بخشنامه‌‎های تعریف شده باشد با افزایش نظارت‌های خود بر فعالیت مدارس غیردولتی با هرگونه تخلفی در این حوزه برخورد خواهیم کرد و اجازه تضییع حقوق دانش آموزان و معلمان در این مدارس را نخواهد داد./



پایان پیام

  • کد خبر : 302676
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار