خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/07/08 - 17:02
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
سخنگوی کمیسیون آموزش خبر داد:

سئوال از غلامی درباره فراخوان گسترده استخدام هیأت علمی در شرایط تنگنای مالی

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از طرح سه سئوال در کمیسیون متبوعش از وزیر علوم خبر داد.

احمد حسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست امروز (سه‌شنبه ۸ مهر) کمیسیون آموزش و تحقیقا مجلس، گفت: نشست امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به موضوع طرح سوالات نمایندگان از وزیر اختصاص داشت.



نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: احسان ارکانی نماینده نیشابور و فیروزه دو سئوال را از وزیر طرح کرد که سئوال نخست وی، در خصوص علت اجرایی نشدن استقلال هیأت امنای دانشگاه‌های نیشابور، تربت حیدریه و گناباد از دانشگاه فردوسی مشهد بود؛ سئوال دوم او با موضوع علت مخالفت ستاد آمایش وزارت علوم با ایجاد دوره کارشناسی رشته «مهندسی پزشکی» دانشگاه نیشابور و صفر اعلام کردن ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته یاد شده در سال 1399 بود.



فلاحی یادآور شد: با توجه به توضیحات دکترغلامی، نماینده سئوال کننده تصمیم‌ گرفت که در صورت ارائه مستندات و مدارک لازم احتمال قانع شدن وی از این سئوال وجود دارد. 



وی اضافه کرد: سید احسان خاندوزی نماینده تهران نیز سوالی با موضوع مبنای فراخوان گسترده استخدام اعضای هیأت علمی در شرایط تنگنای مالی، رکود آموزشی ناشی از کرونا و سال پایانی دولت داشت که وزیر در این ارتباطات توضیحاتی ارائه کرد و تصمیم‌گیری در خصوص این سئوال نیز منوط به آینده شد.



سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: علی کریمی فیروزجایی نیز طرح سئوال خود را به جلسات بعدی موکول کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 305568
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار