خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/06/29 - 10:58
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
یزدی‌خواه:

دولت‌ها در تامین منابع مالی و انسانی از وزارت آموزش و پرورش حمایت نمی‌کنند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، با انتقاد از عدم حمایت دولت‌ها در تامین منابع مالی و انسانی آموزش و پرورش تاکیدکرد که تشکیلات و ساختار کنونی این وزارتخانه به دلیل تمرکزگرایی نیاز به پوست‌اندازی دارد.

سیدعلی یزدی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه دانش‌آموزان مناطق محروم ماحصل آموزش در مدارس را راهگشای زندگی آینده خود نمی‌بینند، گفت: مسئولان آموزش و پرورش باید در مدارس این مناطق دوره‌های مهارت آموزی را برگزار کنند تا دانش‌آموزان بتوانند بر اساس مهارتی که کسب کرده‌اند بعد از اتمام تحصیلاتشان مشغول به کار شوند.



آموزش و پرورش به دلیل ارتباط با 2/3جمعیت کشور مسئولیت بسیار سنگینی برعهده دارد



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقاداتی که پیرامون نحوه اداره وزارت آموزش و پرورش وجود دارد، ادامه داد: آموزش و پرورش همچون چندین وزارتخانه گسترده بوده و دارای بخش‌های متعددی است، ضمن اینکه 15 میلیون دانش‌آموز، یک میلیون معلم و 130 هزار واحد آموزشی را مدیریت می‌کند و با دوسوم جمعیت کشور ارتباط دارد، بنابراین مسئولیت بسیار سنگینی را برعهده دارد.



وی تصریح کرد: دولت‌ها در تامین منابع مالی و انسانی و تجهیزات آموزشی از وزارت آموزش و پرورش حمایت نمی‌کنند، بنابراین به دلیل کمبود منابع و اینکه فیتیله طرح‌های تحولی به اندازه‌ای پایین آمده که در نفت افتاده با مشکلات متعددی مواجه است، از سوی دیگر هر فردی خود را در حوزه تعلیم و تربیت صاحبنظر می‌داند و عملکرد این وزارتخانه را نقد می‌کند و این در حالی است که حتی بسیاری از افرادی که در سایر وزارتخانه‌ها فعالیت دارند از قدرت نقد صحیح آموزش و پرورش برخوردار نیستند.



اغلب انتقادها پیرامون عملکرد آموزش و پرورش غیرکارشناسانه است



یزدی‌خواه اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش به دلیل اینکه مراکز آموزشی در مقابل دیدگان مردم هستند، پیوسته با انتقادات مردم مواجه بوده است، کما اینکه موضوعاتی همچون باز یا بسته بودن درب مدارس، پرچم نیمه برافراشته آنها و نحوه تدریس معلمان محل انتقادهای غیرکارشناسانه است.



تشکیلات و ساختار آموزش و پرورش نیاز به پوست‌اندازی دارد



این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: تشکیلات و ساختار کنونی آموزش و پرورش نیاز به پوست‌اندازی دارد، چرا که تشکیلات این وزارتخانه به شدت تمرکزگرا بوده و در آن در حوزه‌های منابع، محتوا، زمان، مجوزهای پژوهشی و اردویی و ارزیابی آموزشی و تربیتی به شدت متمرکز عمل می‌شود که این معضل به سیستم آموزشی آسیب وارد کرده است.



عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: هم‌اکنون لازم است برنامه‌های آموزشی با دقت و بررسی‌های کارشناسانه انجام شوند و بسیاری از اختیارات حوزه آموزشی به مناطق آموزش و پرورش و مدارس واگذار شوند. /



پایان پیام

  • کد خبر : 304829
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار