خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/05/22 - 15:55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
رفیعی با انتقاد از سیاسی‌کاری دولت در برگزاری کنکور:

دولت تدبیر ویژه‌ای برای برگزاری کنکور ندارد

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه دولت باید پروتکل‌ها را به طرز واقعی و حداکثری برای برگزاری کنکور پیاده کند و در غیر این صورت اجازه برگزاری آن را ندارد، گفت: اگر تصمیم‌گیری‌ها در مورد برگزاری کنکور منطقی است به رسانه‌ها و افکار عمومی پاسخگو و اگر هیجانی است جوابگوی مردم باشد.

سمیه رفیعی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد اظهارات ضد و نقیض وزرای علوم و بهداشت در مورد برگزاری کنکور، گفت: به طور کلی مشخص نیست محور فعالیت‌های دولت بر چه اساسی است زیرا تصمیماتش به طور مداوم متغیر است و این نشان از عملکرد هیجانی یا منطقی دارد؛ اگر چنین تصمیم‌گیری‌هایی منطقی است به رسانه‌ها و افکار عمومی پاسخگو و اگر هیجانی است جوابگوی مردم باشد.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای افزود: مگر می‌توان بر اساس هیجان برای برگزاری کنکور تصمیم‌گیری کرد البته جز سیاسی‌کاری منطق و اصولی پشت چنین اقدامی وجود ندارد.



وی ادامه داد: آقای روحانی برای همه چیز کلید داشت و کلیدش هم کارایی نداشت؛ مشخص نیست تصمیم‌گیری در مورد برگزاری کنکور هم مدل کلید بوده یا بحث دیگری است در این رابطه دولت باید پروتکل‌ها را به طرز واقعی و حداکثری برای برگزاری کنکور پیاده کند و در غیر این صورت اجازه برگزاری کنکور را ندارد.



رئیس فراکسیون محیط زیست و منابع طبیعی مجلس یازدهم با بیان اینکه کنکور کارشناسی با ارشد و دکترا متفاوت است، گفت: از چندین حوزه برگزاری آزمون ارشد بازدید داشتم و رعایت پروتکل‌ها حتی مطابق استانداردهای اعلامی از سوی ستاد مقابله با کرونا نبود بنابراین دولت اگر تضمین می‌دهد که پروتکل‌های بهداشتی را بر اساس استانداردهای ستاد ملی مبارزه با کرونا رعایت کند کنکور را برگزار کند.



وی ادامه داد: البته دولت در کنکور ارشد و دکترا نشان داد که تدبیر ویژه‌ای برای برگزاری کنکور ندارد و باید متضمن جان و سلامت دانش آموزان و خانواده آنها باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 302868
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار