خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/04/31 - 18:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
سخنگوی کمیسیون آموزش مطرح کرد

حمایت صندوق نوآوری از شرکت‌های دانش بنیان

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به حضور رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در نشست عصر امروز کمیسیون، گفت: در حال حاضر نزدیک به 6 هزار شرکت دانش بنیان در سراسر کشور وجود دارد که همه این شرکت‌ها نیاز به زیرساخت‌های حداقلی دارند.

احمدحسین  فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملتدر تشریح نشست عصر امروز (سه‌شنبه ۳۱ تیر) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، اظهار کرد: نشست امروز با دعوت از رییس صندوق نوآوری و شکوفایی جهت ارائه گزارش به اعضای کمیسیون برگزار شد و گزارش عملکرد امروز نشان داد که اقدامات حمایتی قابل توجهی از شرکت‌های دانش بنیان صورت گرفته و ابهامات در رابطه با این صندوق به شکل کامل برطرف شد.



نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعالیت‌های قابل توجهی از جانب صندوق نوآوری و شکوفایی به ویژه در طول دو سال گذشته صورت گرفته است، افزود: در سال 98 رقمی معادل 2 هزار و 872 میلیارد تومان و امسال نیز تا تیرماه، رقمی معادل یک هزار و 71 میلیارد تومان به شرکت‌‎های دانش بنیان اختصاص داده شده است.



وی با اشاره به اینکه میزان ارقام اختصاصی به شرکت‌‎های دانش‌ بنیان بستگی به فعالیت‌های پارک‌های علم و فناوری و فعالیت شرکت‌‎های دانش بنیان در هر استان دارد، ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به 6 هزار شرکت دانش بنیان در سراسر کشور وجود دارد که همه این شرکت‌ها نیاز به زیرساخت‌های حداقلی دارند.



سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با یادآوری اینکه دکتر اسفندیار اختیاری رئیس کمیته پژوهش و فناوری مجلس از کسانی است که خود یکی از تدوین کنندگان اصلی قانون صندوق نوآوری بوده است و در نشست امروز توضیحاتی بسیار مفیدی ارائه کرد، گفت: در نشست امروز همچنین بر وجود صندوق نوآوری در همه استان‌های کشور نیز تأکید شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 301624
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار