خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/09/16 - 15:58
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
ساداتی‌نژاد در پیامی به مناسبت روز دانشجو:

تکیه بر شجره طیبه شهدا به ایفای نقش دانشجویان در تحقق آرمان‌های انقلاب کمک می‌کند

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در پیامی به مناسبت روز دانشجو تکیه دانشجویان بر شجره طیبه شهدا را کمک کننده به تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سید جواد ساداتی‌نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست و نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، در پیامی روز دانشجو را تبریک گفت.



متن پیام به شرح زیر است:





سلام و درود پروردگار بر جوانانی که با سرخی خونشان سنگفرش دانشگاه را گلگون ساخته و برای بازماندگان، راه سرخی از خاک به افلاک به یادگار گذاردند.



16 آذر 1332 روزی است که با مقاومت دانشجویان در برابر سفر معاون رئیس جمهور وقت آمریکا به ایران اسلامی و شهادت آنها، فریاد خودآگاهی و خودباوری ملت ایران از گلوگاه دانشگاه به گوش استعمارگران و مستکبران جهان رسید و به آنان فهماند که دانشجوی مسلمان ایرانی همواره هوشیار و در صحنه است و می خواهد در خدمت دین و سعادت میهن خویش باشد و دشمنان این ملت و انقلاب در برابر این قشر فرهیخته و آگاه که تابع ولی فقیه و رهبر خود هستند، چاره‌ای جز عقب نشینی نخواهند داشت.



امروز هم دانشجویان ما باید مثل همیشه، در صف مقدم دفاع از نظام و انقلاب باشند. خودسازی فردی و اجتماعی، تقویت مبانی معرفتی و پرهیز از انفعال و انحراف، آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری، انتقاد در کنار پیشنهاد و پرهیز از پرخاشگری، اهمیت گفتمان‌سازی، گسترش جبهه‌ی انقلاب و پرهیز از طرد افراد معتقد، صراحت و قوّت در مقابل ایجادکنندگان تردید در مبانی و تزئین‌‌کنندگان دشمن، توجّه به پیشرفت علمی، توجّه و مراقبت به سربازگیری دشمن از جامعه‌ی جوان کشور، همواره از مهمترین مطالبات رهبر معظم انقلاب از دانشجویان بوده است که امیدواریم با شور و نشاط جوانی کم‌نظیر که در دوران دانشجویی دیده می‌شود، تحقق یابد.



بی‌تردید تکیه و تأسی به شجره طبیه شهدا، بویژه شهدای علم که چندی پیش با خون پاک دانشمند عزیز، شهید محسن فخری زاده آبیاری شد، توام با نشاط و معنویت جوانی که مختص دانشجوست، به ایفای نقش پراهمیت دانشجویان در تحقق آرمان‌های انقلاب کمک خواهد کرد. امید که یادکرد چنین روزی همواره چراغ راه دانشجویان عزیز باشد.



دکتر سیدجواد ساداتی نژاد

نماینده مردم شریف کاشان و آران و بیدگل و ریاست کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در مجلس شورای اسلامی./



پایان پیام

  • کد خبر : 309460
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار