خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/05/21 - 14:48
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد

تشکیل کمیته‌ای مشترک مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی/ سند جامع علمی کشور مورد بازنگری قرار می‌‎گیرد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از تشکیل کمیته‌ای مشترک بین مجلس و شورا برای رسیدگی به موضوعات مشترک از جمله مسئله حذف کنکور، سهمیه‌های دانشگاهی و طرح جمعیت و تعالی خانواده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سید سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از نشست امروز در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، اظهار کرد: این نخستین نشستی بود که با نمایندگان کمیسیون آموزش مجلس یازدهم برگزار شد و نشست سازنده‌ای بود که بیشتر به ظرفیت‌های شورای علم و فناوری پرداخته شد.



وی ادامه داد: در 36 سالی که شورای عالی انقلاب فرهنگی تأسیس شده، شأن تأسیسی در بسیاری از زمینه‌های علم و فناوری داشته است به طوریکه  بیش از 120 نهاد تأسیسی و اساسنامه مصوب به تصویب رسیده و از این طریق ظرفیت آموزش عالی کشور این مصوبات ارتقا پیدا کرده است.



سند جامع علمی کشور بر اساس تغییر اولویت‌ها مورد بازنگری قرار می‌‎گیرد



دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین نقش مهمی در رابطه با اسناد مهم مانند سند نقشه جامع علمی کشور ایفا کرده و در حال حاضر 224 برنامه اقدام در این رابطه دارد که دو سوم آن در راهبری مسیر علمی کشور اجرایی شده است.



وی اضافه کرد: همچنین برنامه داریم سند نقشه جامع علمی کشور با توجه به تغییر اولویت‌ها مورد بازنگری قرار گیرد و مسیری جدیدی برای آن در نظر گرفته شود.



سند تحول آموزش و پرورش در حال شاخص سازی برای ارزیابی است



این مقام مسئول در شورای عالی انقلاب فرهنگی یادآور شد: همچنین در نشست امروز در خصوص سند تحول آموزش و پرورش بحث شد که این سند مسیر شاخص سازی را طی کند تا ما بعد از 9 سال این سئوال را مطرح نکنیم که این سند چند درصد محقق شده است و همچنین بتوانیم ارزیابی داشته باشیم که چقدر از این سند پیش رفته است.



عاملی یادآور شد: شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوعات مشترکی با مجلس دارد که لازم است در این زمینه همکاری لازم را با مجلس داشته باشیم.



دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: از مهم‌ترین این موضوعات مسئله کنکور و سهمیه‌های دانشگاه‌ها و طرح جمعیت و تعالی خانواده است که این موضوعات یک بعد سیاستگذاری و یک بعد قانونگذاری دارد که در این زمینه مقرر شد کمیته‌ مشترکی بین کمیسیون‌های مختلف مجلس و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شود تا در این موضوعات یک سازوکار نهادی داشته باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 302741
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار