خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/05/07 - 13:18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
نایب رئیس کمیسیون آموزش مطرح کرد

بی عدالتی در حق معلم در مدارس غیرانتفاعی

نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد شدید از نحوه به کارگیری معلمان در مدارس غیرانتفاعی، تصریح کرد: متأسفانه به علت نبود نظارت، در مدارس غیرانتفاعی با بی عدالتی با معلم برخورد می‌شود.

سید محمد مولوی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت با تأکید بر ضرورت ارتقای نظارت آموزش و پرورش بر مدارس غیرانتفاعی، عنوان کرد: متأسفانه وضعیت نظارت آموزش و پرورش بر مدارس غیرانتفاعی به شدت ضعف دارد و برخورد مناسبی با معلمان در این مدارس صورت نمی‌گیرد.



نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی از گزارش‌‎ها حاکی از این است که معلمان در مدارس غیرانتفاعی فاقد بیمه بوده و حقوقی پایین تر از حداقل دستمزد تعریف شده توسط وزارت کار دریافت می‌کنند.



وی ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش برای ارتقای سطح آموزش در مدارس غیرانتفاعی و برقراری عدالت در بین معلمان مدارس غیرانتفاعی باید نظارت خود را در این حوزه ارتقا دهد.



مولوی یادآور شد: در حال حاضر برخی از معلمان در مدارس غیرانتفاعی با مدارک بالای دانشگاهی حقوقی ناچیز زیر یک میلیون تومان دریافت می‌‎کنند که این نوع پرداخت حقوق به هیچ عنوان قابل قبول نیست.



نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه قطعا کمیسیون آموزش از ابزار نظارتی خود برای اصلاح وضعیت معلمان مدارس غیرانتفاعی استفاده خواهد کرد، گفت: چنانچه ساماندهی و جذب این نیروهای زحمتکش نیاز به قانونگذاری داشته باشد، مجلس در این راستا گام‌های مهمی برمی‌دارد./



پایان پیام



 



 

  • کد خبر : 301924
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار