خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/06/01 - 12:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی

بازدید کریمی فیروزجایی از نمایشگاه آثار سوزن‌دوزی معاصر ایران با عنوان نخ و نگاره

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از نمایشگاه آثار سوزن‌دوزی معاصر ایران با عنوان نخ و نگاره بر ضرورت پیگیری بیمه هنرمندان سنتی و صنایع دستی در مجلس تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، علی کریمی فیروزجایی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه آثار سوزن‌دوزی معاصر ایران با عنوان نخ و نگاره بازدید کرد.



در جریان این بازدید که با مشایعت عبادرضا اسلامی کولایی رییس فرهنگسرای نیاوران همراه بود کریمی فیروزجایی ضمن قدردانی از مسئولان فرهنگسرای نیاوران برای برگزاری چنین نمایشگاهی افزود: بسیار خوشحالم که آثارهنرمندانی از سراسر ایران در این فرهنگسرا در معرض دید عموم قرار گرفته است.



عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برگزاری این قبیل نمایشگاه‌ها می‌تواند در چرخش چرخه اقتصادی هنرمندان تاثیرات مثبتی به همراه داشته باشد . تولیدات فرهنگی که از نسل‌های گذشته به ما رسیده است، همچنین در کنار انتقال فرهنگی می‌تواند تلنگری برای انسان امروزی باشد که از مفاهیم انسانی و طبیعت دوستی فاصله گرفته است.



نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، با ذکر این مطلب که باید در کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس حلقه وصلی میان مراکزعلمی تحقیقاتی و دانشگاه های فنی و حرفه ای با  هنرمندان این حوزه باشیم تا این هنرها به دست فراموشی سپرده نشوند تصریح کرد: مشکلات صنفی و بیمه هنرمندان صنایع دستی و سنتی  از جمله مسائلی  است که باید در مجلس پیگیری کنیم تا هنرمندان صنایع دستی به کار خود دلگرم‌تر شوند و چراغ چنین هنرهایی تا سال‌های سال روشن بماند.



گفتنی است نمایشگاه آثار سوزن‌دوزی معاصر ایران با عنوان " نخ و نگاره" از 20 تا 31 مرداد ماه توسط پژوهشکده هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با همکاری شرکت آرمان رخش غزل (هیما) و فرهنگسرای نیاوران برگزار شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 303355
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار