خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/06/16 - 13:54
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی
ظهر امروز انجام شد

بازدید نواب رییس مجلس از آثار هنرمندان ثبت‌کننده تصاویر عاشورایی سراسر کشور

نواب رئیس مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه هنرهای تجسمی سوگ امام حسین (ع) که در مجلس برگزار شده بود، بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نمایشگاه هنرهای تجسمی سوگ امام حسین (ع) امروز (یکشنبه، 16 شهریورماه) در محل تالار آفتاب مجلس شورای اسلامی افتتاح شد و سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی و علی نیکزاد نواب رییس مجلس شورای اسلامی از آن بازدید کردند ،ضمن اینکه علیرضا سلیمی، دهنوی، تقوی، کوچکی‌نژاد، عباس گودرزی و فرهاد بشیری نیز آن‌ها را در این بازدید همراهی کردند.



براساس این گزارش در این نمایشگاه 146 آثار انتخاب شده از بین 5 هزار آثار هنرمندان سراسر کشور به نمایش گذاشته شد که این آثار در ادوار پیشین سوگواره هنر عاشورایی حضور داشته و یکایک آن‌ها آثار فاخری هستند که در حافظه و خاطره هنرمندان و هنردوستان ماندگار بوده‌اند.



علی نیکزاد در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، بعد از بازدید از این نمایشگاه با تاکید بر اینکه توجه به حوزه فرهنگی مهم‌تر از حوزه اقتصادی است، گفت: تمام مسئولان چه در مجلس و چه در دولت به دنبال این هستند که مشکلات اقتصادی را حل کنند اما اگر برای ارتقاء حوزه فرهنگی تلاش کنند، به دنبال آن مشکلات اقتصادی و معیشتی نیز برطرف خواهند شد.











نمایشگاه هنرهای تجسمی سوگ امام حسین(ع)


 



نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما باید فرهنگ عاشورایی و تفکر انقلابی را حفظ کنیم و راه نجاتمان این است که بتوانیم فرهنگ حسینی، ایثار، شهادت، انتظار سرخ و انتظار سبز را زنده نگه داریم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با ارزیابی مثبت از برگزاری این نمایشگاه، تصریح کرد: اقدام ارزشمندی که با برگزاری این نمایشگاه انجام شده، این است که نحوه برگزاری مراسم تعزیه امام حسین (ع) در استان‌های مختلف در قالب نقش و نگارهایی بر روی این تابلوها ترسیم شده و هنرمندان از سراسر کشور در این زمینه قلم زده‌اند که اقدام ارزشمندی است که گویای سنن و فرهنگ مردم این دیار در ارادت به امام حسین (ع) است.



نیکزاد یادآور شد: بی‌تردید هر استانی سنت و فرهنگ خاص خود را برای سوگواری در ایام محرم دارد، کما اینکه زنجان، یوم العباس را برگزار می‌کند که در دنیا بی‌بدیل است، همچنین مراسم ظهر عاشورای اردبیل یکی از بهترین نحوه برگزاری عزاداری برای اباعبدالله الحسین (ع) است، اما نکته قابل تامل اینجاست که اگر همه رؤسای جمهور و پادشاهان دنیا جمع شوند تا عشق به امام حسین (ع) نباشد، نمی‌توانند این تعداد افراد را یکجا در کنار هم جمع کنند.



نایب رییس مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این کار بسیار ارزشمندی است که فرمایشات حضرت امیر در نحوه حکمرانی را یادآور می‌شود و این تابلوها نیز بیانگر احیای سنت عزاداری در سراسر کشور هستند که در مجلس شورای اسلامی به نمایش گذاشته شده‌اند، بنابراین از برگزارکنندگان این نمایشگاه قدردانی می‌کنم.



گفتنی است این نمایشگاه به همت حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در محل تالار آفتاب مجلس شورای اسلامی برگزار شده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 304007
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار