خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/05/14 - 16:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

اعمال پروتکل‌های سختگیرانه برای کنکور حاصل نظارت مجلس است/ نظارت‌ها تا روز کنکور ادامه دارد

نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به توافق صورت گرفته بین وزارت بهداشت و سازمان سنجش برای اعمال پروتکل‌های سختگیرانه برای برگزاری آزمون ارشد و سراسری، گفت: اعمال پروتکل‌های سختگیرانه حاصل ورود و نظارت مجلس به موضوع کنکور است.

سید محمد مولوی در گفت‌وگو با خبرنگار    خبرگزاری خانه ملتبا اشاره به اعمال پروتکل‌های سختگیرانه برای برگزاری کنکور، اظهار کرد:  ورود مجلس به این مسئله مهم، موجب شد تا وزارت بهداشت، وزارت علوم و وزارت ورزش تمامی امکانات خود را برای برگزاری هرچه بهتر این موضوع به کار گیرند.



نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نحوه برگزاری آزمون دکتری بسیاری از داوطلبان را نگران برگزاری آزمون ارشد و سراسری کرد که این نگرانی نیز به حق بود، افزود: انعکاس همین نگرانی‌ها از طریق نمایندگان ملت به مسئولان اجرایی موجب شد تا پروتکل‌های سختگیرانه‌ای از جمله اختصاص استادیوم‌ها و رعایت فاصله 2 متری برای آزمون‌ها در نظر گرفته شود.



نمایندگان از راضی به برگزاری کنکور سراسری و ارشد با شرایط آزمون دکتری نبودند



وی تصریح کرد: اگر ورود مجلس و کمیسیون آموزش به مسئله چگونگی برگزاری کنکور ارشد و سراسری نبود، این آزمون‌ها نیز مانند آزمون دکتری برگزار می‌شد که نمایندگان به هیچ وجه راضی به برگزاری آزمون با چنین رویکردی نبودند.



مولوی، آمار سازمان سنجش مبنی بر رضایت 85 درصدی داوطلبان از نحوه برگزاری آزمون دکتری را تعجب آور دانست و گفت: اگر این آمار درست هم باشد، زیاد است لذا بایستی دقت بیشتری برای جلوگیری از ابتلای داوطلبان در آزمون‌های پیش رو به خرج داد.



حضور سرزده نمایندگان از حوزه‌های برگزاری کنکور



نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: قطعا نظارت نمایندگان مجلس بر تک تک پروتکل‌های وضع شده و توافق شده  تا روز کنکور ادامه خواهد داشت و مسئولان اجرایی و برگزار کننده کنکور باید منتظر حضور سرزده نمایندگان در حوزه‌های کنکور باشند./



پایان پیام   

  • کد خبر : 302308
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار