رئیس فراکسیون مناطق محروم:
آموزش مجازی نباید آمار بازماندگان از تحصیل در مناطق محروم را افزایش دهد
رئیس فراکسیون مناطق محروم و کمتر توسعه یافته مجلس با اشاره به اینکه زیرساختها و امکانات برای پیاده سازی آموزش مجازی در مناطق محروم کشور مهیا نیست، گفت: وزارت ارتباطات تا پیش از شروع سال تحصیلی جدید برای توسعه زیرساختهای آموزش مجازی در این مناطق تلاش جهادی از خود نشان دهد.
سید علی موسوی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری خانهملت با اشاره به در پیش بودن سال تحصیلی جدید، عنوان کرد: زیربنای آموزش توسط وزارت آموزش و پرورش باید توسط سایر دستگاهها از جمله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت صمت فراهم شود به این نحو که شبکه آنتن دهی اینترنت امروز باید در روستاها و مناطق محروم نیز پوشش دهی داشته باشد.
نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود 18 میلیون دانش آموز و تعداد چندین میلیون دانشجو در کشور، اظهار کرد: قطعا استفاده این تعداد مشترک از اینترنت موجب سود کلان اپراتورهای اینترنت خواهد شد و میتوان از همین محل برای تجهیز و تأمین زیرساختهای آموزش مجازی در مناطق محروم استفاده کرد.
وی با اشاره به نامه رئیس کمیسیون آموزش به رئیس جمهور در همین رابطه، افزود: این نامه پشتوانه حمایتی همه نمایندگان را دارا است و ضرورت دارد که وزارت ارتباطات سود حاصل از این محل را جهت هزینه برای دانش آموزان مناطق محروم صرف کند.
موسوی اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش در جهت پایین آمدن تعداد بازماندگان از تحصیل تلاشهای گستردهای داشته و این رقم در حال حاضر به کمترین رقم خود طی سالهای گذشته رسیده که نباید به علت آموزش مجازی این رقم به یک باره چند ده برابر شود.
وی جمعیت دانش آموزانی که دسترسی به آموزشهای مجازی ندارند را بیش از سه میلیون دانش آموز برشمرد و گفت: دولت باید تمام تمرکز خود را پیش از شروع سال تحصیلی به کار گیرد تا عدالت آموزشی در کشور در سال تحصیلی جدید احساس شود.
رئیس فراکسیون مناطق محروم و کمتر توسعه یافته مجلس یادآور شد: تحقق این مسئله به یک همکاری فرا دستگاهی نیاز دارد و در این زمینه رأس دولت باید مدیریت جدی بر این موضوع داشته باشد./
پایان پیام