خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/05/15 - 16:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
یزدی‌خواه:

آزمون‌ گروه‌های آزمایشی با فواصل زمانی برگزار شود

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به سوابق اجرایی خود در برگزاری کنکور، پیشنهاد کرد که آزمون گروه‌های آزمایشی با فواصل زمانی برگزار شود تا مشکلات در آزمون اول در آزمون‌های بعدی تکرار نشود.

سید علی یزدی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت با اشاره به سابقه کاری خود در حوزه آموزش و پرورش، اظهار کرد: طی روزهای گذشته فشارهای بی شائبه‌ای به دانش آموزان و داوطلبان به دلیل بلاتکلیفی در برگزاری وارد شد و نهایتا ستاد ملی کرونا با ورود مجلس به موضوع نحوه برگزاری کنکور تضمین دادند که کنکور بدون هیچ مشکلی برگزار خواهد شد.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آزمون ارشد محک خوبی برای برگزاری آزمون سراسری خواهد بود، افزود: تمامی پروتکل‌ها باید در آزمون ارشد رعایت شود و اگر مشکلی در زمینه برگزاری آزمون ارشد وجود نداشت، نمایندگان راضی به برگزاری کنکور سراسری را خواهند داشت.



یزدی‌خواه ادامه داد: برای اینکه کار را با ضریب اطمینان بالاتری انجام دهیم، می‌توانیم بین برگزاری آزمون‌ها فاصله زمانی قائل شویم به این صورت که چندین روز پس از برگزاری آزمون گروه آموزشی ریاضی، آزمون علوم انسانی و تجربی با فواصل زمانی برگزار شود.



یزدی‌خواه تصریح کرد: با این تدابیر می‌توان نواقص آزمون اول را احصاء و تدابیری در نظر گرفت که مشکلات برای آزمون بعدی تکرار نشود.



وی اضافه کرد: البته ما همچنان این گلایه را داریم که چرا در جهت حذف کنکور اقدام جدی صورت نگرفته است و اگر قانون دارای نقص بوده مجلس می‌تواند در این زمینه کمک حال دولت باشد ولی اگر قانون نقصی ندارد چرا در حوزه اجرا اقدامی صورت نمی‌گیرد.



عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سازمان سنجش که متولی اصلی جذب داوطلبان هستند، چرا اقدامی حذف کنکور صورت نداده است. در حال حاضر 85 درصد  رشته‌ها نیاز به رقابت ندارد و این مسئله می‌توانست با مدیریت حل  جدی حل و فصل شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 302432
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار