خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/02/19 - 11:40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
رحیمی در تذکر شفاهی:

بانک ها کمر به شکستن کمر تولیدکنندگان بسته است

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس با بیان اینکه فرزین رئیس بانک مرکزی گفته که اختیارات ارز در دست ایشان نبوده و نمی توانند پاسخگو باشند! گفت: بفرمایید حضور ایشان در برج شیشه ای بانک مرکزی چه فایده ای دارد؟ بانک ها کمر به شکست کمر تولیدکننده و تولید بسته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، بهزاد رحیمی در نشست علنی امروز (سه شنبه 19 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری تکلیف شده تولید رشد و تورم مهار گردد، بانک مرکز تولید را مهار و تورم را رشد می دهد، به طوری که عالمانه و هدفمند با سیاست های غلط و عدم تسلط به وظایف و اختیارات خود، تیشه به ریشه تولید می زند.



وی ادامه داد: به عنوان مثال واردکنندگان کالاهای غیرضروری مانند موبایل، کولر گازی و اخیراً خودرو با رانت، واسطه گری و بدون محدودیت در اولویت تامین ارز قرار می گیرند و چون هیچ مسئولیتی در قبال قیمت گذاری دستوری ندارند، به دلخواه خود در بازار محصولات وارداتی را به مردم قالب می کنند، اما تولیدکنندگان واقعی و مشمول قیمت گذاری دستوری باید در مدت 30 روز 5 درصد معادل ریالی را در بانک عامل مسدود کنند که به دلیل عدم تامین ارز از سوی بانک عامل، به ناچار این پروسه تکرار و تولیدکننده بار دیگر 10 درصد را مسدود می کند. این موارد در حال حاضر به بیش از 3 ماه نیز رسیده است که موجب تحمیل هزینه های سنگین به کارخانه های نوپای تولیدکنندگان در مناطق محروم و مرزی به جای واردات و قاچاق کالا به تولید تشویق شدند، در آستانه تعطیلی و اخراج کارگران خود هستند که زیبنده نظام در شرایط موجود نیست.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه نمی دانم مسبب وضع فعلی چه کسی است، افزود: امروز آقای فرزین رئیس بانک مرکزی گفتند که اختیارات ارز در دست ایشان نبوده و نمی توانند پاسخگو باشند! بفرمایید حضور ایشان در برج شیشه ای بانک مرکزی چه فایده ای دارد؟



وی تصریح کرد: در بحث تسیهلات ریالی هم برای تولیدکنندگان موانعی ایجاد کرده اند و بانک ها در پرداخت تسهیلات تبصره 16 و 18 و سایر تسهیلات به بهانه های مختلف سرباز می زنند و کمر به شکست کمر تولیدکننده و تولید بسته اند./



پایان پیام

  • کد خبر : 361375
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار