خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/23 - 11:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
میرمحمدی در تذکر شفاهی:

اگر لایحه عفاف و حجاب به صورت دوفوریتی بررسی شود، زمان کافی برای چکش کاری لایحه در کمیسیون وجود نخواهد داشت

نماینده مردم تفت در مجلس گفت: اگر دوفوریت لایحه عفاف و حجاب تصویب شود، زمانی نخواهیم داشت که در کمیسیون لایحه چکش کاری و مشکلات آن برطرف شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سید جلیل میرمحمدی میبدی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، 23 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری گفت: در اینکه حجاب امری ضروری، واجب شرعی و سیاسی است، هیچ شکی وجود ندارد. همچنین در اینکه ضرورت دارد امروز هر چه سریعتر لایحه حجاب و عفاف در دستور کار قرار گیرد، نیز هیچ فردی تشکیک ندارد. اما امروز جوانان مومن و قاطبه مومنان جامعه بر این نظر هستند که لایحه ارائه شده، متاسفانه پیشگیرانه و موثر نیست. این لایحه نقاط ضعف قابل توجهی دارد.



نماینده مردم تفت و میبد در مجلس یازدهم ادامه داد: هر چند ضرورت دارد این موضوع در دستور کار مجلس قرار گیرد، اما اگر دوفوریت آن تصویب شود، زمانی نخواهیم داشت که در کمیسیون لایحه چکش کاری و مشکلات آن برطرف شود.



وی اضافه کرد: ابتدا باید قولی را از آقای قالیباف رئیس مجلس بگیرم، مبنی بر اینکه اگر یک فوریت این لایحه تصویب شد، لایحه کمتر از 3 تا 4 هفته خارج از نوبت برای بررسی به صحن ارائه شود تا زمان کافی برای کارشناسی داشته باشیم. از سوی دیگر با آقای غضنفری رئیس کمیسیون قضائی و حقوقی نیز صحبت کردم که ایشان نیز همین نظر را داشتند.



دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: این موضوع روال آیین نامه را دارد، اولویت نیز حتما دارد، اگر بخواهیم زودتر هم بیاوریم، ظرفیت تبصره 1 ماده 100 نیز وجود دارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 363302
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار