خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/09 - 11:27
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : صحن
نقدعلی در تذکری؛

اراضی مازاد نظامی و دانشگاهی باید در اختیار حوزه مسکن قرار گیرد/ وزیر علوم مانع اجرای قانون نشود

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس با اشاره به مفاد قانون جهش تولید مسکن، گفت: اماکن مازاد ارگان های نظامی و دانشگاهی باید در اختیار حوزه مسکن وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد اما وزیر علوم و رئیس دانشگاه صنعتی خمینی شهر مانع اجرای قانون در این شهرستان شده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، محمدتقی نقدعلی در نشست علنی امروز (سه شنبه، 9 خردادماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری به قانون جهش تولید مسکن اشاره کرد و گفت: براساس ماده 10 این قانون اماکن مازاد ارگان های نظامی و دانشگاهی باید در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دهد اما متاسفانه وزیر علوم در برخی مناطق مانع اجرای قانون شده است.



نماینده مردم خمینی شهر در مجلس یازدهم با اشاره به حوزه انتخابیه خود، افزود: اراضی مازاد در خمینی شهر صرفا منحصر به زمین های دانشگاه صنعتی است و وزارت راه بخشی از اراضی را برای مسکن اختصاص داده اما با مخالفت وزیر علوم و رئیس دانشگاه مواجه شده است.



وی یادآور شد: 4200 هکتار مساحت این شهرستان است که 2300 هکتار آن در تصرف دانشگاه است اما تنها در 20 درصد آن ساخت و ساز صورت گرفته و 80 درصد رها شده است.



در نشست علنی امروز همچنین عبدالرضا مصری در پاسخ به تذکر جبار کوچکی نژاد درباره ضرورت ارائه لایحه برنامه هفتم به مجلس، گفت: با توجه به تمدید برنامه ششم توسعه محدودیتی به جهت اجرای قوانین نداریم اما دولت هم اعلام کرده به زودی برنامه را به مجلس ارائه خواهد کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 362620
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار