خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/29 - 12:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
سلیمی:

کودتای 28 مرداد نشان دهنده دموکراسی آمریکایی است

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد کودتای 28 مرداد نشان دهنده دموکراسی آمریکایی است.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اهمیت عبرت آموزی از پیام های کودتای 28 مرداد، گفت: این رخداد برگی از صفحات ننگین دخالت آمریکا در  امور کشوهای مختلف از جمله ایران است.



نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع آمریکایی ها با کودتا، خون ریزی، قتل و غارت مهره سرسپرده خود را روی کار آوردند که با دموکراسی واقعی سنخیت نداشت بلکه نشان دهنده دموکراسی آمریکایی بود.



وی با بیان اینکه آمریکایی ها با کودتای 28 مرداد از دیکتاتور دست نشانده خودشان حمایت کردند،  ادامه داد: این مهم در حالیست که آنها همواره فراید دموکراسی خواهی‌شان بلند است اما بعد از 28 مرداد حتی یکبار هم موضوع دموکراسی و رجوع به آرای مردم را مورد توجه قرار نداند, موضوعی که افکار عمومی دنیا همچنان منتشر دریافت پاسخ آن است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه زنجیره کودتاهای رنگی و سخت در کشورهای مختلف در کارنامه آمریکایی ها خودنمایی می کند، افزود: بر این اساس کودتای 28 مرداد نشانگر اتحاد شوم آمریکایی های امپرالیسم و انگلیسی ها در کشورمان بود.



عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین هر چند زمان زیادی از این رخداد گذشته اما باید زمینه های بروز چنین کودتایی بررسی شود؛ در واقع باید بررسی چه کسانی به عنوان نوچه های ایالات متحده در میدان عمل این کودتا را به نهایی کردند زیرا گذشته چراغی برای آیندگان است./



پایان پیام

  • کد خبر : 347673
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار