خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/14 - 12:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نوش آبادی:

کشورهای عضو سازمان شانگهای بازارهای خوبی برای محصولات ایرانی دارند/ لزوم توجه به دیپلماسی فعال در عرصه بین المللی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای، بازارهای هدف خوبی برای محصولات پتروشیمی، نفت، کشاورزی، تکنولوژی و غیره کشورمان دارند.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  در رابطه با اهمیت امضاء یادداشت تعهدات ایران در نشست آتی شانگهای، گفت: جمهوری اسلامی از همه ظرفیت ها برای خنثی سازی تحریم های ظالمانه ایالات متحده و غرب بهره می برد که عضویت در سازمان همکاری های شانگهای یکی از این اقدامات است.



نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع کشورهای آسیایی عضو این پیمان، بازارهای هدف خوبی برای محصولات پتروشیمی، نفت، کشاورزی، تکنولوژی و غیره کشورمان دارند.



وی با اشاره به اینکه تکمیل روند فعالیت کشورمان در پیمان شانگهای موجب افزایش سطح تبادلات مالی و اقتصادی خواهد شد، ادامه داد: هر چند باید توجه داشت تحقق اهداف اقتصادی در عرصه بین المللی نیازمند دیپلماسی فعال است که باید از سوی وزارت امور خارجه به طور جدی دنبال شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه اقتصاد شکل گرفته در آسیا در حال قدرت نمایی اقتصادی برای آمریکا و دنیای غرب است، افزود: بنابراین بزرگ شدن سهم ایران در این عرصه به تاثیرگذاری کشورمان در معادلات منطقه ای و جهانی نیز کمک خواهد کرد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان زمینه های همکاری اقتصادی با همسایگان و کشورهای منطقه بالقوه ای که تاکنون از آنها بهره نمی بردیم، بالفعل خواهد شد./



پایان پیام

  • کد خبر : 346934
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار