خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/10 - 12:05
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
عموئی با تاکید بر اهمیت تماس تلفنی روسای جمهور ایران و چین:

چین یکی از مهم‌ترین اهداف تجاری ایران/ توسعه همکاری با چین راهی برای عبور از تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اهمیت تماس تلفنی روسای جمهور ایران و چین، گفت: توسعه همکاری دو کشور ذیل چشم انداز 25 ساله راهی برای عبور از تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه امریکا است کما اینکه چین یکی از مهم‌ترین اهداف تجاری ایران محسوب می‌شود.

ابوالفضل عموئی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در خصوص اهمیت تماس تلفنی روسای جمهور ایران و چین، گفت: چشم انداز همکاری بلند مدت ایران و چین که امضا و از ابتدای سال جاری اجرایی شد، مسیر برای توسعه روابط را روشن کرد. این چشم انداز اجزای مختلفی دارد؛ ذیل این توافق یک مجموعه قرارداد و اقدام باید صورت گیرد. از این جهت اراده سیاسی طرفینی برای توسعه روابط خیلی مهم است.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در تماس تلفنی روسای جمهور ایران و چین که حدود یک ساعت به طول انجامید، در مورد اصل این موضوع و پیگیری جزئیات و تبدیل اصول توافق به قرارداد صحبت شد، اقداماتی انجام گرفته که نشان می‌دهد به عملی شدن این چشم انداز نزدیک شدیم.



وی با بیان اینکه چشم انداز توسعه روابط تنها در توافق آمده و جزئیات مربوط به تفاهم‌ها و پیگیری‌ها را مقامات دو کشور باید دنبال کنند، اظهار کرد: با توجه به مباحث مطرح در این تماس تلفنی و پیگیری‌های صورت گرفته، تماس تلفنی روسای جمهور ایران و چین بسیار حائز اهمیت است.



عموئی گفت: در حال حاضر تجارت خوبی به جهت واردات نیازها و صادرات با چین داریم، یکی از مقاصد اصلی صادرات ما کشور چین است و این تنها به حوزه انرژی مربوط نمی‌شود بلکه در حوزه صادرات غیرنفتی همکاری های خوبی بین دو کشور شکل گرفته است.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم با تاکید بر تقویت روابط ایران و چین، افزود: کشورهای روسیه، چین و همسایه اهداف تجاری ایران هستند و تا الان سعی شده راه‌هایی را برای عبور از تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه امریکا پیدا کنند، توسعه همکاری با چین هم در جهت منافع مردم هر دو کشور ایران و چین خواهد شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 346661
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار