خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/14 - 12:32
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
بدری با اشاره به استراتژی دولت در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای:

وجود ظرفیت‌های لازم برای پنج برابری تراز تجاری کشور با توسعه روابط با همسایگان/ دولت تفاهم‌نامه‌ها را به قرارداد تبدیل کند

نایب رئیس کمیسیون عمران با اشاره به اقدامات مثبت و شایان ذکر دولت در توسعه روابط با همسایگان،گفت: ظرفیت‌های لازم برای پنج برابری تراز تجاری کشور با توسعه روابط با همسایگان را داریم لذا وزارتخانه‌های تخصصی تفاهم‌نامه‌ها را به قراردادهای عملیاتی تبدیل کنند.

صدیف بدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به سیاست دولت سیزدهم در زمینه توسعه دیپلماسی منطقه و استفاده از ظرفیت همسایگان، گفت: توسعه روابط با همسایگان در ثبات و آرامش سیاسی کشور و حتی منطقه موثر است. این استراتژی دولت به افزایش اعتماد‌سازی دولت‌ها و ملت‌ها نیز کمک می‌کند.



نماینده مردم اردبیل، نیر و نمین در مجلس شورای اسلامی، افزود: با توجه به مشترکات تاریخی و همسایگی که در تسهیل روابط تجاری با همسایگان تاثیر‌گذار است، دولت گام‌های خوبی در این زمینه برداشته است و توسعه روابط خارجی با کشورهای همسایه را در اولویت قرار داده است. با این اقدام دولت می‌توانیم از ظرفیت‌های همسایگان در حوزه‌های تجاری و اقتصادی استفاده کنیم البته ایران هم ظرفیت‌های فراوان دارد که کشورهای همسایه می‌توانند از آنها بهره‌مند شوند.



وی در ادامه اظهار کرد: افزایش حجم مبادلات ایران با کشورهای همسایه به توسعه روابط سیاسی ما و افزایش قدرت ایران در منطقه نیز کمک می‌کند. ما در شرایط تحریم هستیم بنابراین استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه فرصتی خوبی است که دولت سیزدهم فراهم کرده است.



بدری یادآور شد: در این مدت تفاهم‌نامه‌هایی با برخی از کشورها امضا کردیم که باید پیگیری و به تبادلات تجاری و عملیاتی تبدیل شود. وزارتخانه‌های تخصصی مانند اقتصاد، صمت یا کشاورزی باید تفاهم‌نامه‌ها را به قرارداد تبدیل کنند تا بتوانیم با ظرفیتی که داریم تبادلات تجاری خود را توسعه دهیم.



نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی معتقد است: بیشتر تولیدات ما برای صادرات به کشورهای همسایه مناسب است چراکه آنها متقاضی این محصولات هستند بنابراین دولت در کنار سیاست مناسبی که در حوزه روابط خارجی دنبال می‌کند، عملیاتی کردن تفاهم نامه‌ها را هم باید در اولویت قرار دهد. با توجه به ظرفیت داخلی و همسایگان تراز تجاری ما در این زمینه می‌تواند پنج برابر شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 345202
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار