خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/12 - 16:06
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رئیس فراکسیون حقوق بشر با اشاره به سالروز حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران:

هیچ امیدی به مجامع حقوق بشری تحت نفوذ آمریکا نیست

رئیس فراکسیون حقوق بشر و حقوق شهروندی مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ امیدی به مجامع حقوق بشری تحت نفوذ آمریکا نیست و تجربه تاریخی نشان می دهد آنها جز تایید کننده رفتار کشورهای استکباری رویکرد دیگری ندارند.

محمد سرگزی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت با اشاره به سالروز حمله جنایت بار آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران بر فراز خلیج فارس اظهار داشت: مجامع بین المللی تحت تاثیر آمریکا هر جایی لازم که نتوانند به کشورهایی که برخلاف خواست آنها حرکت می‌کنند فشار بیاورند، از ابزار حقوق بشر سوء استفاده می کنند تا دیگران را مجبور شوند خود را با آمریکا تنظیم نمایند.



وی افزود: خیلی از اتفاقاتی که توسط آمریکا رقم خورده است و مغایرت صریح دارد با قوانین خودنوشته مجامع بین المللی هیچ گاه از سوی سازمان ها و نهادهای جهانی محکوم نشده است و با توجه به این تجربه تاریخی، می توان گفت خروجی عملکرد این گونه مجامع حمایت از اقشار مختلف بشر نیست و تنهابه دنبال تامین منافع مستکبران هستند.



نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیشنهاد می شود همه کشورهایی که نگاه دینی، اسلامی و یا توجه به حقوق انسانی دارند در کنار هم قرار بگیرند و با بهره گیری از قواعد حقوق بشر اسلامی در راستای تکریم حقوق انسانی استفاده کنند و با حضور فعالانه تر از شرایط امروز، از حقوق ملت ها دفاع کنند.



وی با بیان اینکه هیچ امیدی به مجامع جهانی تحت نفوذ آمریکا نیست گفت: تجربه تاریخی نشان می دهد آنها جز تایید کننده رفتارهای کشورهای استکباری رویکردی ندارند و در آینده هم بعید است بتوانند از حقوق آحاد ملت های دنیا حمایت کنند و مصادیق مختلفی تا امروز وجود دارد که نشان دهنده دور شدن مجامع جهانی از وظیفه اصلی خود است./



پایان پیام

  • کد خبر : 345135
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار