خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/17 - 12:39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
حیدری با اشاره به سفر اخیر معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان؛

همکاری مشترک ایران-عمان می‌تواند زمینه‌ساز ثبات در منطقه باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: امروزه عمان در حوزه مسائل منطقه ای و بین المللی ایفای نقش می کند از این رو همکاری دو کشور می تواند برای ایجاد ثبات در منطقه اثرگذار باشد.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت سفر معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان به عمان، گفت: افزایش سطح روابط با همسایگان در اولویت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد و بر این اساس شاهد اجرای این راهبرد مهم از سوی مسئولان دستگاه دیپلماسی کشورمان هستیم.



نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عمان در نقطه ژئوپلتیکی خوبی قرار گرفته و در واقع نقش تعیین کننده در منطقه دارد، اظهار کرد: این مهم در حالیست که عمان طی سالیان گذشته قابل اعتماد بوده و بر این اساس شاهد روابط خوب با مسقط بوده ایم.



وی ضمن بیان اینکه روابط سیاسی خوب ایران و عمان زمینه ساز اقدامات مشترک در حوزه اقتصادی، فرهنگی و غیره است، ادامه داد: امروزه عمان در حوزه مسائل منطقه ای و بین المللی ایفای نقش می کند از این رو همکاری دو کشور می تواند برای ایجاد ثبات در منطقه اثرگذار باشد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: جمهوری اسلامی ایران دارای توانمندی های زیادی است که این موضوع می تواند به تعمیق همکاری‌های پایدار اقتصادی با مسقط کمک شایانی کند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه طی چند وقت گذشته شاهد رفت و آمد مسئولان دو کشور هستیم که امیدواریم این مناسبات هر چه سریع تر موجب ارتقاء جایگاه اقتصادی دو کشور شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 345320
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار