خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/14 - 09:50
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رحیمی‌جهان آبادی:

همکاری ایران- مصر-اردن از نفوذ صهیونیست‌ها در منطقه جلوگیری می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر کشورهای بزرگ و قدرتمندی مثل ایران، ترکیه، عربستان و سایر کشورهای اسلامی نظیر مصر در کنار هم باشند، زمینه نفوذ صهیونیست ها در منطقه کاهش خواهد یافت.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص پیگیری های عراق برای برقراری گفت‌وگوهای جداگانه‌ای میان مصر و اردن و ایران، گفت: چالش های کشورمان با جهان عرب مرتبط با رژیم صهیونیستی است و جنبه دوجانبه کمی دارد.



نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع پس از تشکیل رژیم صهیوینستی و بعد از حواث رخ داده در خاورمیانه، کشورهای جهان اسلام به دو طیف مقابل اشغالگران و طیف سازشگران تقسیم شدند.



وی با اشاره به اینکه ایران اسلامی در جبهه مقاومت اسلامی تعریف شد و اثرگذارترین کشور محسوب می شود، ادامه داد: بنابراین طبیعی بود کشورهایی که دارای روابط حسنه با رژیم صهیونیستی هستند و آن را به رسمیت شناختند، روابط تیره ای با ایران داشته باشند. بعد از ماجرای کمپ دیوید شاهد این مهم بودیم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه شرایط منطقه و خارومیانه به گونه ای است که جبهه بندی های گذشته مفهوم و معنای قبل را ندارند، افزود: در واقع اگر کشورهای بزرگ و قدرتمندی مثل ایران، ترکیه، عربستان و سایر کشورهای اسلامی در کنار هم باشند، زمینه نفوذ صهیونیست ها در منطقه کاهش خواهد یافت.



رحیمی جهان آبادی گفت: همچنین شرایط سیاسی و اقتصادی خاورمیانه طوری است که نیازمند همکاری کشورهای یاد شده است.



وی ادامه داد: وقتی پدیده داعش رخ داد، کشورها برای تامین امنیت نیازمند همکاری بودند در حالی که به دلیل مشکلات و تنش ها نتوانستند با همدیگر تعامل کنند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در دهه های گذشته و بعد از حملات یازدهم سپتامبر و تیره شدن روابط مصر و آمریکا، تلاش هایی برای بهبود میان ایران و مصر و اردن صورت گرفت اما به دلیل برخی تحرکات روابط مجدد به سمت تیره شدن حرکت کرد، خاطرنشان کرد: ایران در دولت سیزدهم در تلاش است تا روابطش با کشورهای همسایه، عربی و اسلامی بهبود ببخشد. این مهم در تنش زدایی با عربستان و دیگر کشورها مشهود است./



پایان پیام

  • کد خبر : 345176
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار