خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/14 - 09:51
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
میرتاج‌الدینی:

همکاری اقتصادی ایران و ترکیه رو به رشد است/ هدفگذاری 30 میلیارد دلاری بزودی محقق می‌شود

نایب رئیس فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی در مجلس اعتقاد دارد زمینه های توسعه همکاری های دوجانبه اقتصادی میان ایران و ترکیه فراهم است و به زودی هدفگذاری 30 میلیارد دلاری محقق خواهد شد.

سیدمحمدرضا میرتاج الدینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با رشد ۳۹ درصدی تجارت ایران و ترکیه از ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی، گفت: روابط تهران و آنکارا از لحاظ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی همواره رو به توسعه بوده و این مهم در شرایط تحریمی نیز ادامه داشته است.



نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه واردات کشورترکیه از جمهوری اسلامی طی 5 ماهه نخست سال جاری رشد قابل توجه بیش از 50 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است، اظهار کرد: در واقع تراز تجاری میان دو کشور رشد خوبی داشته و خوشبختانه در این میان سهم ایران افزایش چشمگیری داشته است.



وی ادامه داد: می توان مشاهده کرد زمینه های توسعه همکاری های دوجانبه اقتصادی میان دو کشور فراهم است و به زودی هدفگذاری 30 میلیارد دلاری محقق خواهد شد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: ترکیه از تکنولوژی اروپایی ها بهره می برد از این رو با توسعه مناسبات می توان از این ظرفیت ها بهره مند شد.



نایب رئیس فراکسیون نیروهای انقلاب اسلامی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک شکوفایی اقتصادی تهران و آنکارا، سبب رشد اقتصادی کل منطقه خواهد شد زیرا ایران و ترکیه دو کشور اثرگذار و مهم محسوب می شوند./



پایان پیام

  • کد خبر : 345178
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار