خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/07/11 - 17:17
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
مقتدایی با اشاره به بیانات رهبری:

هدف نیروی انتظامی ایجاد آرامش در کوتاه‌ترین زمان و بدون استفاده از سلاح بود

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر مظلومیت دستگاه‌ها و نهادهای مسئول نظامی و امنیتی در عین قدرتمند بودن تأکید داشتند، گفت: اگرچه نیروهای انتظامی و امنیتی می‌توانستند خیلی اقدامات را انجام دهند اما از این اقدامات جلوگیری کردند.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که اغتشاشات اخیر را حوادث طراحی شده از سوی آمریکا دانستند، گفت: در روزهای گذشته بخشی از توطئه طراحی شده دشمن و سناریوی از قبل تعریف شده آنها عملیاتی شد و دشمنان کشورمان بهانه ای پیدا کردند تا این سناریوها را به طریقی اجرا کنند.



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در این میان خویشتنداری نیروی انتظامی به عنوان اصلی ترین نیرویی که انتظامات اجتماعی بر عهده آن است، مشهود بود، عنوان کرد: نیروهای بسیجی هیچ کدام از سلاح های معمول هم استفاده نکردند چرا که بنای آنها بر این بود که آرامش را در کوتاه ترین زمان بدون استفاده از سلاح ایجاد کنند.











عباس مقتدایی


وی در ادامه با بیان اینکه ناامنی های ایجاد شده توأم با به کارگیری سلاح هایی بود که منشأ خارجی داشت، اظهار کرد: بررسی های دقیق میدانی همه کسانی که در صحنه مسئولیت داشتند و گزارش ارائه شده آنها به کمیسیون امنیت ملی، نشان می داد که زمینه کشته سازی به عنوان بخشی از سناریوی از قبل طراحی شده مداخله گران خارجی و خائنینی است که از آن سوی مرزها برنامه ریزی می کنند و در داخل نیز از سوی برخی سفارتخانه ها و سرویس های امنیتی پشتیبانی و حمایت می شوند.



مقتدایی در ادامه با اشاره به اینکه امروز رهبری به صراحت دست داشتن آمریکایی ها و صهیونیست ها در سناریوی شکست خورده ایجاد اغتشاش را مطرح کردند، اذعان داشت: ایشان بر مظلومیت دستگاه ها و نهادهای مسئول در عین قدرتمند بودن تأکید داشتند یعنی اگرچه نیروهای انتظامی و امنیتی می توانستند خیلی اقدامات را انجام دهند اما عملا از این اقدامات جلوگیری کردند.



وی در ادامه با بیان اینکه مردم ایران می دانند نیروی انتظامی می توانست برخورد تندتری داشته باشد اما رأفت و خویشتنداری را سرلوحه کار خود قرار داد چرا که صف اغتشاش گران از مردم جدا شده است، گفت: نیروهای انتظامی و امنیتی در عمل به دنبال آن هستند که فضایی مناسب و منطقی برای اعتراضات به دور از ناامنی ایجاد شود.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در عمل نیروهای انتظامی مورد مظلومیت واقع شدند اما توانستند در همین شرایط به خوبی سران اغتشاش در آشوب ها را شناسایی و دستگیر کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 349640
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار