خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/14 - 11:08
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
عزیزی:

نشست 3+3 مسیر دخالت نظام‌های سلطه‌گر و رژیم‌های جعلی در منطقه قفقاز را مسدود می‌کند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است برگزاری نشست گروه 3+3 به میزبانی ایران، خود مهر تأییدی بر نقش و تأثیر جمهوری اسلامی در برقراری امنیت و ثبات در منطقه به ویژه منطقه قفقاز دارد.

ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ‌ملت، با اشاره به نزدیک بودن برگزاری نشست گروه 3+3 به میزبانی ایران درباره حل مناقشات قفقاز گفت: ایران اسلامی همواره منادی صلح، دوستی محبت و منشأ حل مناقشات منطقه ای بوده و اساس روابط خود را مطابق ارتباطات صمیمانه، برادرانه و همکاری متقابل با کشورهای منطقه ای استوار کرده است.



نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه کشورهای منطقه باید مسائل خود را بین خودشان حل کرده و از ورود بیگانگان به جد خودداری کنند، اظهار داشت: کشورهای اسلامی عضو در گروه‌های مختلف و کشورهای عضو پیمان های منطقه ای می توانند با استمرار روابط خود، ظرفیت های رشد و شکوفایی را برای منطقه فراهم کنند.



وی در ادامه با مثبت ارزیابی کردن ابتکار روسیه در تشکیل 3+3 برای حل مناقشات قره باغ، عنوان کرد: نشست بعدی این گروه در آینده نزدیک به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود که خود حاکی از نقش و هدف مهم ایران در ایجاد امنیت و ثبات در منطقه است تا در نهایت با افزایش تعاملات و تبادلات تجاری و اقتصای، زمینه توسعه را فراهم کند.



عزیزی ادامه داد: امروز ایران بر این موضوع تأکید دارد که کشورهای عضو منطقه باید مسائل خود را با هم و از طریق گفتگوهای سیاسی حل کنند و اجازه ندهند نظام های سلطه گر و به ویژه رژیم های جعلی، امنیت منطقه را برای رسیدن به اهداف خبیثانه خود بر هم بزنند.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن مشترک شمردن ظرفیت های و نیازهای کشورهای منطقه قفقاز و ایران، خاطرنشان کرد: این نشست ضمن اینکه می تواند زمینه ساز امنیت و عمق بخشی ظرفیت ها باشد، به امنیت پایدار و رشد و توسعه اقتصادی منطقه کمک می کند و زمینه رسیدن به افق های دوردستی خواهد بود که کشورهای منطقه تا کنون دنبال آن بوده اند.



به گزارش خانه ملت، گروه 3+3 ابتدای سال گذشته به ابتکار روسیه تشکیل شد و کشورهای آذربایجان، ارمنستان و گرجستان از منطقه قفقاز و ایران، روسیه و ترکیه به عنوان همسایگان آنها عضو آن شدند تا مسائل و مناقشات قره باغ را از طریق گفتگوی سیاسی حل کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 345186
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار