خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/06/05 - 13:58
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : سیاسی
عنابستانی:

لزوم هدف‌گذاری دقیق برای سفرهای استانی رئیس‌جمهور/ ضرورت تمرکز بر سفر به شهرستان‌ها به جای مراکز استان

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر هدف‌گذاری دقیق برای سفرهای استانی رئیس‌جمهور، گفت: حضور دولت و رئیس جمهور در استان‌های مختلف به رفع بسیاری از گره‌هایی نظام متمرکز مدیریتی کمک کرده اما برای دور دوم سفرها بهتر است که تمرکز بر سفر به شهرستان‌ها به جای مراکز استان‌ها باشد.

علی اصغر عنابستانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص سفرهای استانی رئیس‌جمهور و هیات دولت طی یکسال گذشته، گفت: اصل حضور دولت و رئیس جمهور در استان‌های مختلف کار خوب و پسندیده‌ای است، بسیاری از گره‌هایی که در نظام متمرکز مدیریتی ما وجود دارد ناشی از عدم هماهنگی بین دستگاه‌هاست لذا وقتی وزرا و رئیس جمهور به استان‌ها و مناطق مختلف سفر می‌کنند، می‌توانند نقش زیادی در هماهنگی دستگاه‌های محلی و منطقه‌ای داشته باشند.



تاثیر مثبت سفرهای استانی در هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی



عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی معتقد است: سفرهای استانی رئیس‌جمهور و هیات دولت حتی در برقراری هماهنگی دستگاه‌های ملی جهت رفع حل مشکلات مردم می‌تواند موثر باشد. بسیاری از مشکلات مردم لزوما به دلیل کمبود منابع مالی نیست، بلکه اشکال در ساختار است و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی می‌تواند موثر باشد. این سفرها همچنین به بحث عملیاتی شدن نظارت و کنترل از نزدیک که یک شیوه امروز و جهانی نظارتی است، کمک می‌کند.



همه مناطق محروم را نمی‌توان معطل اتمام پروژه‌های گذشته کرد/ لزوم تعریف پروژه‌های جدید



وی در ادامه با بیان اینکه در مجموع سفرهای استانی رئیس‌جمهور خوب بود اما بسیار خوب‌تر هم می‌توانست باشد، اظهار کرد: این سفرها می‌توانست با هدف گذاری مشخصی صورت گیرد. در این سفرها مرتبا گفته شد که دولت می‌خواهد پروژه‌های قدیمی را تمام کند، از همین رو منابع در اختیار این پروژه‌ها قرار می‌گیرد، این در حالی است که با توجه به مسائل و مشکلات امروز کشور، میزان پروژه‌ها و اعتبارات زمان اتمام برخی از پروژه‌ها حتی حدود 40 سال طول می‌کشد و اگر ما همه مناطق محرومی که در دوره‌های قبل پروژه نگرفتند را بخواهیم معطل کنیم تا پروژه‌های فعلی تمام شود، ظلم مضاعف است.



عنابستانی تصریح کرد: تدبیری باید شود که برخی پروژه‌های بزرگ به مردم واگذار شود و کشور معطل پروژه‌های بزرگ نماند تا بتوان پروژه جدید برای نقاط و گرفتاری‌های امروز مردم تعریف کرد و در نهایت شاهد رعایت عدالت در توزیع منابع باشیم.



ضرورت تمرکز بر سفر به شهرستان‌ها به جای مراکز استان در دور دوم سفرهای رئیس‌جمهور



نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس یازدهم در ادامه یادآور شد: یکی از اشکالات این سفرهای استانی نگاه به مرکز استان بود، در سفر سه روزه رئیس‌جمهور به استان خراسان رضوی حدود 26 هزار میلیارد تومان برای مدت سه سال هدف‌گذاری شد که بیش از 70 درصد این منابع برای شهر مشهد در نظر گرفته شده است.



وی افزود: خراسان رضوی 33 شهرستان دارد، 30 درصد اعتبارات برای 32 شهرستان و 70 درصد منابع برای یک شهرستان در نظر گرفته شده که درست نیست، به نظر می رسد در تمام استان های کشور این نگاه وجود دارد و عمده سفرها هم با نگاه به مرکز استان ها انجام گرفته است.



رئیس کمیته اشتغال و روابط کار کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: این موضوع سبب می‌شود که احساس ناعدالتی بین مردم ایجاد شود، رئیس جمهور در سفرهای سال جاری به شهرستان‌ها و مناطق دورافتاده سرکشی داشتند اما سفرهای دور دوم را بهتر است به شهرستان‌ها اختصاص دهند تا شاهد توسعه متوازن باشیم.  در کل خداقوت و خسته نباشید به رئیس جمهور و هیات دولت می‌گویم که در یک سال از همه استان‌ها بازدید کردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 348172
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار