خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/12 - 13:59
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی:

لابی صهیونیست مجامع حقوق بشری را بی‌خاصیت کرده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: لابی صهیونیستی مجامع جهانی را بی خاصیت کرده و نهادهای بین‌المللی تحت تاثیر آمریکا در تامین صلح و امنیت جهانی و احقاق حقوق ملت‌ها تاکنون نتوانسته‌اند مستقل عمل کنند.

زهره الهیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: آنچه در مورد پرونده حقوق بشری آمریکا مشاهده می شود چیزی جز جنایت و پایمال شدن حق ملت های مظلوم و ستم دیده جهان نیست،از بمباران اتمی گرفته تا حمله به هواپیمای مسافربری و به شهادت رساندن سردار سلیمانی فرمانده مبارزه با افراطی گری و ترور نشان دهنده خوی جنایتکارانه آمریکا است.



وی افزود: همچنین حمایت از گروهکی که اقدام به ترور 17هزار ایرانی کرده است نیز نشان دهنده همین ذات ضد حقوق بشری آمریکا است و اگر امروز در یمن و فلسطین زنان و کودکان به خاک و خون کشیده می شوند با حمایت و چراغ سبز آمریکا است و لازم است این گونه رفتارها در دنیا اطلاع رسانی شود تا ماهیت آمریکا برای جهانیان شناخته شود.



رئیس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: ما در مجلس در راستای قوانین مصوب پیگیری هایی داریم از جمله اینکه هرسال وزارت امورخارجه باید در 13آبان وضعیت حقوق بشر آمریکا را در گزارشی اعلام کند همچنین قانون مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا را داریم که در این خصوص هم با دستگاه های ذی‌ربط مکاتباتی داشتیم.



وی با اشاره به استاندار دوگانه مجامع جهانی در مقابل جنایات آمریکا گفت: لابی صهیونیستی به نوعی مجامع جهانی را از خاصیت انداخته و عمدتاً نهاد های بین المللی تحت تاثیر آمریکا در تامین صلح و امنیت جهانی و احقاق حقوق ملت ها تاکنون نتوانسته مستقل عمل کند و در مقابل رفتارهای آمریکا و متحدانش به شدت منزوی و بی‌عمل است./



پایام پیام

  • کد خبر : 345117
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار