خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/18 - 15:48
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
رشیدی کوچی:

فعالیت وزارت خارجه از نقاط قوت دولت رئیسی است

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تاکید کرد که فعالیت وزارت خارجه و برنامه ریزی برای انجام سفر مقامات کشورهای خارجی به ایران از نقاط مثبت دولت رئیسی است.

جلال رشیدی کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه در یکسال نخست عمر دولت سیزدهم، مقامات ارشد 9 کشور خارجی به ایران سفر کرده اند، گفت: یکی از نقاط مثبت دولت سیزدهم در حوزه وزارت خارجه و برنامه ریزی هایی است که در این حوزه انجام شده است. سفرهایی که انجام می شود چه مهمانانی که به ایران می آیند یا دولت سفرهای خارج از مرز را تنظیم می کنند در میان مدت و بلند مدت قطعا تاثیرات بسیار خوبی در حوزه اقتصادی و گسترش فعالیت اقتصادی به دنبال خواهد داشت.



نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس ادامه داد: به صورت کلی می توان گفت پیوستن ایران به معاهدات بین المللی و گروه های اقتصادی مختلف مانند شانگهای و بریکس می تواند به حوزه اقتصاد کشور کمک کند و نشان می دهد همه دنیا در چند کشور اروپایی و آمریکایی متمرکز نمی شود.



وی تاکید کرد: هر چه بتوانیم روابط خود را با کشورهای پیرامونی و دوست که خارج از چارچوب کشورهای اروپایی قرار دارند افزایش دهیم، می توانیم حوزه اقتصادی را گسترش دهیم.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: اقداماتی چون کشت های فراسرزمینی، صنایع فرا سزمینی، محصولات پتروشیمی و پالایشی و اتفاقاتی که با روسیه و ونزوئلا رقم می خورد در بلند مدت و میان مدت می تواند کمک کننده باشد. در کل می توان تاکید کرد که یکی از نقاط قوت دولت رئیسی در حوزه وزرات خارجه بوده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 347018
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار