خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/05/26 - 14:11
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
ذوالنوری با اشاره به حضور ایران در رزمایش دریایی ونزوئلا مطرح کرد

علاقمندی کشورهای آسیب‌پذیر به قرارگیری زیر چتر امنیتی جمهوری اسلامی ایران

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به نقش ژئوپلتیک و ژئواستراتژیکی که جمهوری اسلامی در منطقه و دریاهای بین‌المللی ایفا کرده، گفت: یکی از عللی که دزدان دریایی نتوانسته‌اند در دریای عدن و بخشی از اقیانوس هند، نفتکش‌های ما را سرقت کنند، قوای نیروی دریایی ما بوده ، در حالی که سایر کشورها این امکان را ندارند.

مجتبی ذوالنوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به برگزاری رزمایشی در آب های ونزوئلا با حضور 37 کشور از جمله ایران، روسیه و چین، گفت: در دنیای کنونی جنگ معنا ندارد اما وقتی کشورهایی همچون آمریکا دائما نسبت به کشورهای دیگر تعرض می کنند، کشورها نیز دفاع را نیاز دارند و برای کسب آمادگی جهت جلوگیری از هرگونه تعرض باید خود را در این حوزه تقویت کنند.



نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه منطقه ما و پیرامون آن با حضور نیروهای آمریکایی و غربی آلوده شده و این تهدید از ناحیه آمریکایی ها همواره وجود داشته است، عنوان کرد: از سوی دیگر تحریم نیز یکی از اهرم های فشار آنها بوده و طبیعی است کشورهای منطقه نیز قدرت خود را نشان دهند و ارتباط خود را با یکدیگر برجسته کنند تا در برابر تهدیداتی که ممکن است بروز کند آماده باشند.



وی در ادامه مانور ونزوئلا را نیز از همین دست مانورها دانست و افزود: ما توانسته ایم میان کشورهای منطقه همبستگی ایجاد کنیم کما اینکه علاوه بر نقش و قدرت نیروهای مدافع حرم در بحث سرکوب داعش و جریان های تروریستی و تکفیری دیدیم که جمهوری اسلامی محور یک ائتلاف ضد تروریسم در مقابل ائتلافی آمریکایی-عربی شد که همین توانست در عدم موفقیت جنگ نیابتی که تکفیری ها صورت دادند، تأثیرگذار باشد.



ذوالنوری همچنین با اشاره به نقش ویژه تر جمهوری اسلامی در ایجاد هم افزایی میان کشورهای منطقه در برابر تهدیدات فرامنطقه ای، ابراز داشت: ارتباط جمهوری اسلامی با برخی از کشورها از جمله پاکستان، عراق و غیره بیشتر بوده و در میان کشورهای دوردست نیز با روسیه و چین ارتباط خوبی داشته و در تمامی اتفاقات نیز نقش تدافعی خود را به خوبی ابراز کرده است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با اشاره به نقش ژئوپلتیک و ژئواستراتژیکی که جمهوری اسلامی در منطقه و دریاهای بین‌المللی ایفا کرده، گفت: یکی از عللی که دزدان دریایی نتوانسته اند در دریای عدن و بخشی از اقیانوس هند، نفتکش های ما را سرقت کنند، قوای نیروی دریایی ما بوده است، در حالی که سایر کشورها این امکان را ندارند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امروز کشورهایی که بیشتر تهدید می شوند و آسیب پذیرتر هستند، بیشتر علاقه دارند زیر سایه و چتر امنیتی جمهوری اسلامی قرار بگیرند./



پایان پیام

  • کد خبر : 347535
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار