خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/17 - 12:01
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : سیاسی
رحیمی‌جهان آبادی:

طرح یکپارچه‌سازی پدافندهای هوایی برای مقابله با ایران اقدامی برای بازگشت آمریکا به منطقه است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طرح آمریکایی-صهیونیستی یکپارچه‌سازی پدافندهای هوایی با کشورهای خاورمیانه در راستای مقابله با تهدیدهای فزاینده ایران اقدامی برای بازگشت ایالات متحده به منطقه است.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص تلاش واشنگتن  برای یکپارچه‌سازی پدافندهای هوایی با کشورهای خاورمیانه در راستای مقابله با تهدیدهای فزاینده ایران، گفت: آمریکایی ها بعد از چند دهه حضور در منطقه با چالش چدی مواجه شده اند.



نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع برخی دولت ها برای حضور ایالات متحده در منطقه گام هایی برداشتند اما پس از بروز حوادث عراق، افغانستان و غیره افکار عمومی خاورمیانه نتوانست حضور آنها را بپذیرد که این امر برای آمریکا و رژیم صهیونیستی نگران کننده است.



وی با اشاره به اینکه سیاستمداران آمریکایی-صهیونیستی طی چند وقت گذشته موضوعاتی مانند سپر دفاعی مشترک، افزایش حضور و فعالیت ناتو در منطقه، افزایش فعالیت های نظامی مشترک در منطقه و غیره را مطرح می کنند، ادامه داد: در واقع آنها با ارائه چنین طرح هایی می خواهند ایران را محور تهدید جدی منطقه معرفی کنند و بگویند ما قصد کمک به کشورهای منطقه را داریم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه پیشبرد سیاست یاد شده در گرو میزان تاثیرپذیری حاکمان کشورهای منطقه از ایران هراسی های اخیر است، افزود: جمهوری اسلامی علی رغم اقدامات برخی کشورهای همسایه در راستای همراهی با تحریم های آمریکا و غیره، هیچگاه از توان نظامی و نفوذ سیاسی و معنوی خودش علیه منطقه استفاده نکرد اما برای مقابله با داعش و غیره هزینه کرد.



رحیمی جهان آبادی گفت: همچنین می توان یادآور شد زمانی که قدرت القاعده و گروه های بنیادگرای اسلامی در منطقه رو به افزایش بود هیچگاه موضع همفکری با آنها نگرفتیم در حالی که برخی کشورهای منطقه امکانات، پول و غیره در اختیار این گروه های تجزیه گرا قرار می دادند و خودشان را در کنار آمریکایی ها می دانستند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورهای همسایه باید تلاش کنند از طریق همکاری های مشترک امنیت منطقه را فراهم کنند، خاطرنشان کرد: بنابراین باید اذعان کرد ایران کشوری صلح طلب در منطقه بوده و قدرتش مبتنی بر توان داخلی است لذا آمریکا و همپیمانانش در مسیر باطلی حرکت خواهند کرد که راه به جایی نخواهد برد./



پایان پیام

  • کد خبر : 345316
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار