خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/12 - 15:24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
حیدری:

ضرورت بازنگری در تعریف حقوق بشر/ اسناد اقدامات ضدبشری آمریکا علیه کشورها بررسی شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: متاسفانه امروزه مولفه حقوق بشر بر اساس استانداردهای کاخ سفید و دولتمردان آمریکایی تعریف می شود.

شهریار حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت، ضمن بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی، گفت: ایالات متحده نخستین نقض کننده حقوق بشر در دنیا بشمار می رود و در این راستا اسناد بسیاری وجود دارد.



نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این مهم در حالیست که همه تسلیحات مخرب دنیا اعم از هسته ای و شیمیایی که علیه بشر استفاده می شوند، از سوی آمریکایی ها تولید شده اند.



وی با اشاره به اینکه متاسفانه امروزه مولفه حقوق بشر بر اساس استانداردهای کاخ سفید و دولتمردان آمریکایی تعریف می شود، ادامه داد: در واقع سیاستمداران این کشور حقوق بشر را قبول ندارند اما برای مواجه با افکار عمومی دنیا فقط ژست و نقاب حمایت از حقوق بشر را به چهره دارند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه هفته حقوق بشر آمریکایی فرصت خوبی برای بررسی اقدامات ضدبشری ایالات متحده در دنیا است، افزود: بر این اساس باید موضوع حقوق بشر نیز در نهادهای بین المللی مورد بازنگری قرار بگیرد زیرا تعریف کنونی که ناقضان این مهم دارند، با هیچ یک از آرمان های دینی و انسانی منطبق نیست.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل ضعف ساختارهای بین المللی مشاهده می شود که ناقضان حقوق بشر مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی کشورهایی مانند ایران را به دلیل نقض این مولفه مورد اتهام قرار می دهند در حالی که مردم کشورمان از جمله قربانیان این امر تلقی می شوند. در واقع اعمال تحریم، هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری در خلیج فارس و غیره از جمله اسناد مشهودی است که نشان می دهد آمریکایی ها علیه ملت ایران اقدام کرده اند./



پایان پیام

  • کد خبر : 345128
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار