خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/04/17 - 15:57
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : سیاسی
نوش آبادی:

ضرورت اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌های مشترک میان ایران و عمان/ سفر باقری به مسقط زمینه‌ساز افزایش مناسبات دوجانبه

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تفاهم نامه های مشترک امنیتی، قضایی، علمی، اقتصادی و تجاری میان ایران و عمان انعقاد شده که برخی از آنها هنوز اجرایی نشده است.

حسین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اهمیت سفر معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان به مسقط، گفت: عمان در دوران قبل و بعد از انقلاب روابط متوازنی با جمهوری اسلامی داشته و می توان اذعان کرد مشکلی در تعاملات دوجانبه وجود ندارد.



نماینده مردم ورامین ، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این میان می توان یادآور شد عمانی ها حتی در دوران جنگ تحمیلی همانند برخی کشورهای عربی رفتار نکرده و در کنار بعثی ها قرار نگرفتند و اعلام بی طرفی کردند.



وی با اشاره به اینکه عمان ظرفیت های اقتصادی، تجاری و فرهنگی خوبی برای اقدامات مشترک دارد، ادامه داد: عمان نقش متوان کننده ای میان کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد و می توان همراه خوبی برای فعالیت های منطقه ای و بین المللی باشد زیرا همواره درصدد صلح و ثبات بوده است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه تهران به طور مستمر از ظرفیت مسقط برای اداره تنگه هرمز بهره برده است، افزود: بنابراین همکاری های مرزی خوبی میان دو کشور برقرار است؛ به عنوان مثال دو کشور در چند سال اخیر رزمایش های مشترکی برگزار کردند.



نوش آبادی با اشاره به اینکه تفاهم نامه های مشترک امنیتی، قضایی، علمی، اقتصادی و تجاری میان ایران و عمان انعقاد شده که برخی از آنها هنوز اجرایی نشده است، گفت: بنابراین سفر باقری به عنوان معاون سیاسی وزارت امور خارجه و مذاکره کننده ارشد کشورمان، از حیث بهبود فعالیت های منطقه ای و جلوگیری از بروز تنش میان کشورهای مذاکره کننده قابل اهمیت است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید یادآور شد مسقط در سالیان گذشته به دلیل داشتن روابط خوب سیاسی با اروپایی ها و غربی ها، زمینه ساز تبادل نظر بوده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 345324
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار